Re: Zapraszam - http://www.pkp.com.pl/

Autor: Piotr Trzcionkowski (ZmieńNa_trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Fri 26 Sep 1997 - 02:13:49 MET DST

25 Sep 1997 07:08:25 GMT, robbo_at_okey.okonet.com.pl (Pawel Kaminski)
napisał(a):

>: Akurat wydaje mi się, że wcale nie jest łatwo zarezerwować przez
>: telefon. Mnie to szczerze mówiąc nie dotyczy zbytnio. Jeżdżę pociągiem
>: na tyle rzadko, że poradzę sobie i bez tego, ale obawiam się, że
>: ewentualne pamiętanie/przechowywanie kolejnego hasła przekracza moje
>: siły. Zwracam przede wszystkim uwagę na to, że to utrudnienie nie
>: rozwiązuje żadnego problemu. Jeśli tworzy się pewne ograniczenia to
>: musi z tego wynikać coś pozytywnego a tutaj tego nie widać.
>
>A cookies?, zwolni cie z tego.

Zdaje się nie napisałem tego a miałem na myśli. To szczegół ale w
praktyce dość istotny. Z drugiej strony stawiałbym jeszcze na inne
rodzaje uwiarygodniania, ale to jest w interesie samej PKP (?) a
zupełnie nie dotyczy klienta. Nowoczesne przeglądarki mają różne
mechanizmy i może da się je jakoś pozytywnie wykorzystać.

>Po prostu chodzi o to zeby nie naduzywac
>uslugi, w wypadku telefonu jest to proste ile razy mozesz zadzwonic
>zeby cie nie poznala kasjerka ,ze robisz sobie dowcipy. pozatym liczba
>osob tak rezerwujaca jest naprawde
>niewielka, co do osobnej kasy to takowa juz jest np. na Centralnym
>to rezerwacji telefonicznej i zwrotow i kolejek za bardzo nie ma.

Wydaje mi się, że zainteresowanie transportem koleją nie jest już tak
duże i rezerwacja zwykle nie jest niezbędna. Tak, że kłopotu być nie
powinno. Głównie chodzi raczej o ogólne polepszenie obsługi klienta.
Elementarną rzeczą jest by dało się odnaleźć informacje a nie dzwonić
na często zajętą informację. A jakież tam inteligentne rozmowy są
prowadzone ... kiedyś myślałem, że zacznę bić głową o ścianę. To ja
mam człowiekowi mówić, że jest bezpośredni do Pisza ?

>Pozatym istnije jeden aspekt na niektore pociagi obowiazuje
>rezerwacja fakultatywna czyli mozesz ale nie musisz, i tu pojawia sie
>I tu jest miejsce dla rezerwacji via telefon czy internet przeciez nie
>przyjdziesz 3 godziny przez odjazdem ze stacji poczatkowej, tudziez
>mozesz sobie zarezerowac miejsce z wyprzedzeniem na takie szalencze
>pociagi jak TARTRY w zimie czy JAntar z Posejdonem gdzie miejsc nie ma na
>dwa trzy tygodnie wczesniej.

Zapotrzebowanie jest choćby w jakiejś perspektywie czasowej. Chodzi
tylko o to by nie robić czegoś co z powodu jednego głupiego dowcipu
(wynajęcie połowy pociągu z okazji wyjazdu klienta) rozleci się.

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (32) 2-284-907
http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk/