Re: Zapraszam - http://www.pkp.com.pl/

Autor: Piotr Trzcionkowski (ZmieńNa_trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Wed 24 Sep 1997 - 03:42:40 MET DST

23 Sep 1997 10:19:00 GMT, robbo_at_okey.okonet.com.pl (Pawel Kaminski)
napisał(a):

>: > Rezerwacja miejsc przez Internet - watpie, czy da sie zrealizowac.
>
>: Dlaczego nie ?
>: Skoro przez telefon mozna, to dlaczego przez Internet nie ?
>: Ew. moznaby pomyslec o jakiejs weryfikacji, zeby zabezpieczyc sie
>: przed dowcipami (numer karty kredytowej ? - ale to chyba przesada ?)
>
>technicznie wymyslilem ze to bedzie tak:
>uzytkownik zarejestruje sie raz, po weryfikacji e-mailem
>dostanie swoj login i haslo i bedzie mogl sobie rezerwowac.
>W ten sposob latwo bedzie wylapac naduzycia.

I ma to pamiętać przez całe życie ? Moim zdaniem niezbyt dobry pomysł.

Należy się zastanowić co właściwie to miałoby dawać. Podanie hasła
otwartym tekstem przez email jest tylko zabezpieczeniem przed
nagminnością nadużyć natomiast nie chroni w żaden sposób przed
możliwością podpatrzenia hasła na różne sposoby. Do systemów
uniksowych można się stosunkowo łatwo włamać i po prostu przeglądać
pocztę w poszukiwaniu takich informacji. Jeśli chodzi o wiarygodność
klienta to PGP czy inny mechanizm uwiarygodnienia i kodowania dostępny
w nowych przeglądarkach być może jest właściwszym rozwiązaniem.

Poza tym szczegółem inicjatywa jest słuszna.

pzdrwm
Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (32) 2-284-907
http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk/