Re: Zapraszam - http://www.pkp.com.pl/

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 23 Sep 1997 - 13:17:21 MET DST

Pawel Kaminski <robbo_at_okey.okonet.com.pl> na pl.listserv.polip:
> [...]
> uzytkownik zarejestruje sie raz, po weryfikacji e-mailem
> dostanie swoj login i haslo i bedzie mogl sobie rezerwowac.
> W ten sposob latwo bedzie wylapac naduzycia.
> Przy sprzedazy biletow nie ma to znaczenia natomist przy rezerwacji
> kazdy nie odebrany bilet to starta PKP wiec jakis warunek trzeba bedzie
> zalozyc. technicznie jest to do zrobienia i mam nadzieje ze zadziala.
> Bilet bedzie do odebranie bez kolejki w wyznaczonej kasie.
> No chyba ze jakas firma podejmie sie dostraczania do domu/pracy itp.
> na razie jest to w sferze planow ale widzac po waszej reakcji trzeba sie

moim zdaniem taka usluga (mozliwosc rezerwacji) bardzo by sie przydala.
co do dostarczania biletow, to przewaznie dostarczane sa bilety lotnicze,
ale one oczywiscie sa drozsze, wiec firma moze latwiej na tym zarobic.
Gorzej, ze nie wiadomo jak by w praktyce wygladalo to z 'wyznaczona
kasa bez kolejki'. Tzn. taka kasa musialaby rzeczywiscie niezawodnie
funkcjonowac, tak, zbey mozna bylo miec do tego systemu pelne zaufanie.

> jezeli na istnienie rozkladu via WWW bedzie duze zainteresowanie
> to planujemy postawienie porzadnej bazy danych tak aby mialo to rece i
> nogi. A to moze sie oplacac w koncu wiele osob bedzie z tego korzystac.:)

Na razie jak chce sprawdzic polaczenie w Polsce, to korzystam z niemieckiego
HAFASa, a to troche dziwnie ...

No wlasnie - czy PKP na tym zarobi ?
Bo na razie zauwazylem, ze probowalo sprzedawac na dyskietkach
to, co Niemcy rozdaja za darmo (wlasnie rozklad jazdy).
W sumie moze wzrosnie sprzedaz biletow, a kolej powinna zarabiac wlasnie
na sprzedazy biletow, ale podobno w Polsce tak nie jest :-(

--w