Re: Mini netykieta grup news i list dyskusyjnych

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Tue 09 Sep 1997 - 10:58:30 MET DST

In pl.listserv.polip Marco O'Polo <marco_at_priv.onet.pl> wrote:
> [...]
> dobrze orietuje to u kazdego dostawcy darmowych kat trzeba wpisac swoj
> numer telefonu. Po informacjach od uzytkownikow ktorzy sa "nawiedzani"
> przez takie typy dostawca uprzejmie by do niego zadzwonil aby zaprzestal
> praktyk i upewnil sie czy jego personalia sa prawdziwe. W wypadku gdy
> nie, to konto zostaloby natychmiastowo usuniete. Taki tryb powinien
> zostac wprowadzony przy wspolpracy TP lub Poczty polskiej, ale napewno
> odezwalyby sie glosy o krepowaniu swobod obywatelskich. Chociaz moze
> nie, w koncu i na polbox i optimusie pisze o przestrzeganiu netykiety.

Szczerze? bzdury waćpan pleciesz. Ja zadam tylko jedno pytanie: KTO
będzie pokrywał firmie udostępniającej free e-mail koszty rachunków
telefonicznych? Ty? Ja? TPSA? Poczta? Skarb Państwa (czyli de facto
WSZYSCY)? nie, IMHO ten pomysł jest do luftu (do lufcików).

> P.S. Tristan stracil by wtedy konto na optimusie ;-)

????? :-0
A toś mnie zażył... Nie wiem, czy wiesz, ale ma też konto na serwerze
uczelnianym (tam, gdzie m.in. ja administruję). Że go nie używa? jego
sprawa. Ale np. ja wiem, że Tristan to jest Tristan, i rozpoznaję jego
postingi, niezależnie od tego, czy są sygnowane e-mailem Polboxu czy
Optimusa. I nawet, gdyby je sygnował e-mailem servera uczelnianego, to
i tak nie zablokowałbym/nie skasowałbym mu konta. Bo nie ma takich
podstaw. Jeśli ktoś się zachowuje poprawnie, to skasowanie mu konta
np. za niezgadzanie się z poglądami, byłoby CENZURĄ (myślę, że wiesz,
co to jest. Jak nie, zapytaj rodziców). I o ile możliwe (aczkolwiek
dalej niezbyt etyczne) byłoby to na serwerze PRYWATNYM, to na uczelnianym
absolutnie nie. Tak samo, jak na serwerze free.

Eech, co ja się będę więcej wysilał...

--
-- Andrzej Bort  Silesian Technical Univ., Computer Center, Gliwice, Poland
-- e-mail: bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl      Office phone: (+48-32) 230-76-86