Re: numery w Krakowie

Autor: Slawek (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Tue 02 Sep 1997 - 16:18:03 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote in article <1D175DE297E_at_inf.wsp.krakow.pl>...

Dnia 2 Sep 97 o godz. 13:32, Jaroslaw Lis napisal(a):

> Z drugiej strony - ciekaw jestem ile jest telefonow w Krakowie ze im
> nie wystarczy milion numerow [6 cyfr, no, 700tysiecy po odjeciu 0*, 9*
> i 8*].
A dlaczego chcesz odejmowac 8*? 0* i 9* to rozumiem, ale akurat wiele
podkrakowskich miejscowosci ma numery wlasnie na 8*.
> Zaloze sie ze nie wiecej niz 200 tysiecy, wiec jest zapas na
> ladnych pare lat :-).

-TPSA teraz wszedzie gdzie moze zmienia numery na 7-cyfrowe.
-Idiotyczne wytlumaczenie, ktore czytalem kiedys w prasie, jest takie, ze to
-"w celu dostosowania do standardow Unii Europejskiej", w ktorej numery
-telefonow sa 7-cyfrowe. Faktyczny powod jest chyba taki, ze podobno (tak
-slyszalem) nowoczesne centrale cyfrowe maja zaprogramowana defaultowo
-realizacje pewnych dodatkowych uslug (typu przenoszenie polaczenia, itp.)
-wlasnie dla numerow 7-cyfrowych. Prawdopodobnie daloby sie to
-przeprogramowac i dla 6-cyfrowych, ale moze szkoda roboty, a moze nikt nie
-wie jak?
-Ale to chyba raczej temat na pl.misc.telefonia.
-Pozdrowienia,
- Jaroslaw Rafa

Siedem cyfr plus trzy cyfry kiefunkowe (xxx) xxx-xxxx obejmujacy Kanade
 USA i wyspy karaibskie.
Czyzby central ESS w Polsce bylo tyle ze dla nich trzeba zmieniac numeracje?

Moze przy okazji zmieni sie idiotyczny system, nadawania kazdej najmniejszej
miejscowosci
numeru kierunkowego. Przy siedmiu cyfrach jeden numer kierunkowy moze
obejmowac cale wojewodztwo. Czy to nie prosciej?
Czy takie zmiany sa planowane?

slawek
pisz pod: nyce_guy_at_irc.pl

           Sluchaj polskiego radia poprzez Internet!
   Zobacz sam: http://www.superlink.net/~sduchnow