Re: Wirtualny czy Virtualny

Autor: Qrczak (mkowalcz_at_rainbow.mimuw.edu.pl)
Data: Wed 27 Aug 1997 - 16:33:29 MET DST

Szczerze polecam post Piotra Krachla (Krachela?) na pl.comp.os.win95,
27 VIII 1997, 10:07, temat: "Re: cyrix&w95". Nie chciałem go tutaj
cytować, bo spory i nie na temat grupy, ale pasuje do niniejszej
dyskusji.

Slawek wrote:

>Powaznie? Tochyba w Polskim jakiego ty uzywasz.
>Bo ja wiem ze rog moze byc u ziwerzceia i instrument muzyczny.
>Klucz u drzwi i do zagadce. Stopien w szkole w wojsku i na schodach.
>Guzik u koszuli i na telefonie itp itd
>
>Zwykle tak jest ze ludzie wypowiadacjays sie na tematy jezyka nie mam
>na ten temat pojecia. Coz kazdy mowi wiec kazdemu sie wydaje ze jezyk
>zna. A powszechne mniemanie na temat jezyka polskiego a sam jezyk to
>odmienne rzeczy.

Napisałem wyraźnie: "piszą się tak samo, a czytają różnie".
Takich przykładów jest naprawdę niewiele - przychodzą mi do głowy
tylko cis, podrobić, dania/Dania, Mania/mania, komunie. Za to
zapisywanie polskich słów niepolską ortografią może dodać takich
więcej. To jest inna sprawa niż zamek - tutaj dochodzi do tego, że
nawet nie można jednoznacznie tekstu przeczytać na głos (tzn.
przełożyć z języka pisanego na mówiony).

O swojej znajomości języka polskiego (od strony teoretycznej,
gramatyczno-ortograficznej, a nie np. znajomości literatury),
nieskromnie mówiąc, mam naprawdę całkiem dobre zdanie - choć tego
nie studiuję.

                                             QRCZAK
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ mkowalcz_at_rainbow.mimuw.edu.pl