Re: Routing NASKu

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 14 Aug 1997 - 12:51:28 MET DST

Dnia 14 Aug 97 o godz. 8:40, Piotr Bala napisal(a):

> Jezeli tak nie jest bo NASK twierdzi (gdzies cos
> takiego kolata mi sie po glowie - nie recze za dane) ze
> w oplacie za polaczenia 30% idzie na oplacenie lacza krajowego
> a 60% na oplate za ruch zagraniczny) to zdziwienie moze tylko
> budzic fakt ze TPSA udaje sie to zrobic znacznie taniej.

Hmmm... z danych NASKu, ktore mam, wynika ze jest odwrotnie - stosunek
kosztow lacz *krajowych do miedzynarodowych* jest mniej wiecej jak 60 do 40
(60 kraj, 40 zagranica). Wprawdzie to sa dane tylko za 1995 i planowane
na 1996 r., ale nie sadze zeby sie cos od tego czasu istotnie zmienilo.
PS. Nie mam zadnych "dojsc" w NASKu. Te dane trafily do mnie przypadkiem
przy okazji pamietnego protestu przeciwko cennikowi NASK-u, i NASK zrobil
wtedy straszny szum, ze je opublikowalem. NASK traktuje te dane jako tajne,
chociaz jako instytucja panstwowa (zdaje sie NASK strasznie chcialby o tym
zapomniec, ze wciaz jest instytucja panstwowa...), utrzymywana (ciagle wg
tych samych danych) w ok. 70-80% przez KBN, a wiec z naszych podatkow, IMHO
nie ma takiego prawa.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl