Re: Rejestracja domeny - kilka pytan...

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Wed 23 Jul 1997 - 03:32:57 MET DST

On Wed, 23 Jul 1997, Marek Baczek wrote:

> Piotr Roszatycki wrote in article
> <33D4E0B7.C2D2D10E_at_dedal.man.szczecin.pl>...

> jest
>
> Nie musi. Domena odwrotna jest rejestrowana osobno.

 Jest to raczej w interesie rejestrowanego -- niektore serwery sprawdzaja
czy klient nie podszywa sie pod kogos innego poprzez przetlumaczenie
numeru IP na nazwe (rekord PTR), a nastepnie z powrotem na numer IP
(rekord A) i porownanie uzyskanych numerow IP.

> [..]
>
> Nie mam pewnosci, ale chyba jednak moze, natomiast jakie
> konsekwencje? Pewnie zadne. Trzeba sprawdzic.

 Nie ma problemu. Jak swego czasu zmieniano u nas nazwe domeny z
'elka.pg.gda.pl' na 'eti.pg.gda.pl', to przez pewien czas domeny byly
zdublowane (poprzez dwa zapisy w 'named.boot' wskazujace na ten sam plik z
rekordami).

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +