Re: Sonda

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 22 Jul 1997 - 14:21:52 MET DST

Dnia 22 Jul 97 o godz. 14:04, Dorota Nicewicz-Modrzewska napisal(a):

> A jezeli jednak przewazy opcja o istnieniu jakichs poddomen w pl? O ile
> propozycje 3b. i 3c. sa wg. mnie nierealne to 3a. miala bardzo duzo glosow
> za i przeciw. Mozesz przeslac mi Twoje stanowisko (tak lub nie:) na ten
> temat?

No to w takim razie jeszcze raz.
> 1. Czy zgadzasz sie aby prawo do rejestracji bezposrednio w domenie pl
> miala kazda instytucja?
NIE.
> 2. Czy uwazasz, ze w domenie pl nie powinno byc poddomen innych niz
> funkcjonalne i regionalne?
TAK.

> Wariant trzeci, jezeli wygra opcja przeciwna do 2 (jakies domeny sa
> dopuszczalne.
>
> 3a. Czy zgadzasz sie aby decydujacym czynnikiem o posiadaniu domeny
> bezposrednio w pl byl czynnik ekonomiczny (cena domeny)?
Ewentualnie tak, pod warunkiem, ze zostanie jasno ustalone, na co pojda
uzyskane w ten sposob pieniadze (powinny w jakis sposob pojsc na rozwoj i
utrzymanie Internetu w Polsce).
> 3b. Czy zgadzasz sie aby prawo do posiadania domeny bezposrednio w pl
> mieli wylacznie koncesjonowani dostawcy internetu?
Tak, ale moze bez tego "koncesjonowani". W koncu chcielismy (i mam nadzieje
ze chcemy nadal) zwalczac te koncesje...
> 3c. Czy zgadzasz sie aby prawo do posiadania domeny bezposrednio w pl
> mialy wylacznie firmy posiadajace co najmniej klase C adresow IP?
Nie. IMHO jest to propozycja bez sensu. IP nie ma nic do DNS.

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl