Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Slawek (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Sat 19 Jul 1997 - 04:50:54 MET DST

Jaroslaw Lis wrote in article <5qob9b$hfe$22_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...

> [...]

>: Na sczescie 99% domen de czy pl posiada servery fizycznie istniejace w
>: Polsce.
>: Co do rejetsracji firmy w kajmanach to mnie nie interesuje bo transakcja
>: odbyla sie w Poslce. Prawda?
>
>Watpie. Z polski wyslales zamowienie do Luxemburga, gdzie zostalo
>retransmitowane do Szwajcarii [bo z Wenezueli czy Kajmanow byloby za
daleko],
>skad zostal Ci wyslany towar i wystawiona faktura.
>W sumie ... zaimportowales towar ze Szwajcarii, wiec procesuj sie

Jesli server byl w Polsce? To sa dwie jurysdykcje Polska (tam jest server) i
USA (tu jest client)
To juz Jarek bylo zrobione.

>: PS nie powinno sie rejetrowac domen com dal serverow w Poslce i na
odwrot.
>: To wprowadza zamieszanie.
>
>Slawku, przeciez to siec globalna! Czy .com jest zastrzezone dla USA?
>a moze Mercedes musi przewiezc serwer do US, zeby zarejestrowac
>sie tam gdzie wszyscy, czyli w com?

Siec globalna ale adresy maja cos sugerowac, prawda?

>O tym gdzie sie ktos rejestruje powinno zdecydowac przeznaczenie serwera.
>Serwery "swiatowe" do com, firmy co sa znane tylko w Polsce do
>[.com].pl, firmy co sa znane tylko w okolicy do np. wroc.pl.Zreszta nie
chcesz, tak jak wielu, zrozumiec ze taka hierarchizacj typu globalen com nie
globalen pl oznacza ze bedziesz musial powolac Wysoki Urzad ktory bedzei
orzekal komu sie jaka domena nalezy.
Jak firma nie chciala by globalnej???
"Przeciez wyslala karton flamastrow przez granice, tak?"

>Generalnie - gdzie kto chce, tylko pytanie czy to ma byc com.pl,
>czy samo pl, czy do wyboru.

com.pl nie ma sensu raczej .pl a i atak adresu poszukasz przez yahoo,
zalozysz sie?