Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Wed 02 Jul 1997 - 01:51:47 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

> Cos mieszasz.

Poniekad mozliwe. Nie sledze sprawy "z zapartym tchem".

> Po pierwsze, InterNIC i IAHC sa w tej grze po przeciwnych stronach boiska,
> wbrew pozorom. InterNIC to najchetniej zachowalby swoj monopol na rejestracje
> TLD, ma sie rozumiec...

Ale jednak jakie porozumienie powstalo, o ile mi wiadomo.

> Po drugie, nigdzie w propozycji IAHC nie ma i nie bylo wolnej konkurencji
> w tworzeniu TLD. Zostalo okreslonych siedem nowych TLD, a ewentualne nastepne
> moga byc tworzone na wniosek POC (Policy Oversight Committee), ciala
> nadzorujacego wszystkie organizacje rejestrujace domeny, po zatwierdzeniu
> przez IANA i ISOC.

W istocie. Wszystko zalezy od kladu sil w POC.

> Do wolnej konkurencji to w propozycjach IAHC daleko.
> Wolna konkurencja w tworzeniu TLD to byla w starszej propozycji IANA (sprzed
> utworzenia IAHC) - drafcie Postela, dosc gremialnie odrzuconym przez
> wszystkich, ktorych zdanie sie liczylo... Probowal taka wolna

To chyba stad moja pomylka - nie natrafilem na informacje, ze projekt
Postela odrzucono i zalozylem, ze to on bedzie realizowany.

> konkurencje
> realizowac tez eDNS, ale jaka on ma popularnosc?

Ciezko stwierdzic dokladnie, ale raczej nierewelacyjna. Szkoda troche.

>Poza tym ostatnio zmienil
> zasady dzialania, i tez juz nie jest taki wolny...

Nie tak dawno przegladalem ichnie kwity i wygladalo dosc swobodnie, z
ograniczeniami antymonopolowymi. Chyba ze zmienili sie w czerwcu.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe