Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_digilab.com.pl)
Data: Mon 30 Jun 1997 - 19:04:47 MET DST

On 30 Jun 1997, Tomasz Kłoczko wrote:

>Co najwyżej obecny bałagan zostanie uprawomocniony i zostaną wprowadzone
>"bariery" (finansowe) uniemożliwiające (rzekomo/pozornie) pogłebianie
>obecnego bałaganu co w efekcie końcowym da uprawomocnienie stanu shizofrenii
>domenowej. Jako efekt uboczny można się spodziewać ogólnego podwyższenia
>Może ktoś przedstawi jakieś optymistyczne scenariusze ustaleń końcowych na
>tym spotkaniu bo ja to ciemno widzę, a przynajmniej prawdopodobieństwo
>innych możliwych kierunków rozwoju wypadków jest moim zdaniem na granicy
>promila (w sumie).

dlaczego...
uważam że powinny istnieć trzy klasy adresów:
1` domeny regionalne... (z minimalną opłatą za rejestrację i najmniejszą
z możliwych (5 zł miesięcznie to max) opłatą za utrzymanie)... z prawem
istnienia w jeszcze jedenej domenie...
(tj. gdy szukam np. Uniwersytetu Warszwskiego to powinienem znaleźć i:
www.uni.waw.pl
jak i (obecnie)
www.uw.edu.pl
tak samo (i niedługo do tego doprowadzę):
www.digilab.com.pl
www.digilab.waw.pl
to przecież tylko jedna linijka w named.boot ;-)

2` domeny funkcjonalne:
com.pl,
edu.pl (dla uczelni wyższych),
gov.pl,
mil.pl,
org.pl
nie budzą wątliwości... inne zarejestowane przez NASK:
* pan.pl - całkiem słusznie... gdyby tylko instytyty PANowskie chciały w
 niej być
* art.pl - niech będzie...
* biz.pl - mhyy...
* priv.pl ??? niech będzie...
* usenet.pl, irc.pl - i inne usługowe... niech pozostaną...
brakuje (na pewno) domeny media, pewnie jeszcze ze dwóch...
i nie ma co dorabiać amerykańskich pomysłów...

3` instytucjonalne...
tutaj wspomniany już PAN, kilka podobnych ogranizacji (nie stowarzyszeń -
a tylko dla takich powinien być org.pl) istnieje...
ew. tu wielcy providerzy... choć oni powinni byli być od początku w NET...
med.pl też bym do takich zaliczył...

do takie stanu powinniśmy dążyć...
a to że jest jeszcze mnóstwo śmiecia w root.pl trudno...
to już ich problem ;-)

rozmarzyłem się a to wszystko i tak niespójne... ;-(

-- Ziemek Borowski
http://www.digilab.com.pl/pl.comp.www/faq.htm