Re: Lacze NASK do USA ---> KBN - NASK

Autor: Marian Otremba (marian_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 25 Jun 1997 - 13:17:04 MET DST

Jan Rychter wrote:

> ----206.181.51.30 PING Statistics----
> 100 packets transmitted, 81 packets received, 19% packet loss
> (pingi robione z USA do pierwszego routera NASK w Polsce).

Co tam polaczenie z USA. Ja mam aktualnie do ICM 73% packet loss, a
poznym wieczorem w porywach 20 % strat

> Nie widzialem ticketa na ten temat. Tyle traconych pakietow skutecznie
> uniemozliwia prace zdalna przeez telnet.

Nie ma ticketa bo jest to stan pernamentny. Najgorsze w tym, ze oplacany
przez KBN Nask, sytematycznie obniza przepustowosc lini ( ostatnio
dotyczy to TORMANA).

Polaczenia telnetem do innego silniejszego komputera w Polsce, (na
uczelniach jest to bardzo wazne) jest obecnie prawie calkowicie
sparalizowane. Zakup superkomputerow sfinansowal KBN. Rownoczesnie ten
sam KBN finansuje NASK (instytucje obecnie calkowicie tajna) ktore
skutecznie uniemozliwia korzystanie z tych komputerow.

Czy naprawde nie ma juz zadnych mozliwosci zmiany tej sytuacji. Moze by
tak wpuscic do NASKu UOP. Moze oni rozpracowaliby ta tajne organizacje i
dowiedzielibysmy sie komu oni sluza.

   marian otremba