Re: Zabrali mi konto - poradzcie cos, prosze...

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Thu 01 May 1997 - 13:52:07 MET DST

"Michal Kielkowski" <mkielko_at_ratol.fi> wrote:

>Portierzy: do odbierania polecen nt. kogo wpuscic, kogo nie
> wpuscic do budynku.
>Sprzataczki: jw, co trzeba szybciej posprzatac
>Hydraulicy: ...
>itd.

Wcale to nie dowodzi, ze Internet w pracy jest im potrzebny. Tym bardziej
nie jest potrzebny wszystkim. Gwozdz mozna wbic mlotkiem, mozna sobie
zafundowac do tego robota przemyslowego (szczegolnie jak sie to robi
nie za swoje pieniadze). Ja w kazdym razie znam tansze i pewniejsze
sposoby wydawania polecen wyzej wymienionym pracownikom.

>Tak, pewnie zaraz uslysze, ze to dzialanie tylko wewnatrz uczelni.
>Owszem, ale:
>1. Nawet pracownicy naukowi (jak rozumiem, ONI maja do czego
> wykorzystac Internet) bardzo duzo swojego dostepu do sieci
> wykorzystuja wlasnie do dzialan lokalnych,

Mowimy nie o dostepie do sieci lokalnej, tylko do Internetu - co
zreszta nie zmienia faktu, ze nawet LAN jest portierowi nie potrzebny.

>A wlasciwie, czy to pytanie z cytatu nie sugeruje tworzenia ludzi
>drugiej kategorii? Ja jestem Pracownik naukowy i jestem o wiele
>lepszy od pozostalej choloty?

Jesli mowa o uczelni to (przynajmniej u nas, nie wiem jak w .fi)
sa na niej rozne grupy pracownikow (roznie sie nazywaja, u nas np.
"naukowo-dydaktyczni", "techniczni",itp., u Pana "Pracownicy
naukowi" i "holota"). Czesc z nich zajmuje sie przetwarzaniem informacji -
tym Internet sie moze przydac, choc czesto uzywaja go w
zupelnie innych celach; czesc ma inne zadania - i tym Internet potrzebny
nie jest. Do roznych celow uzywa sie roznych narzedzi. Kryterium
doboru powninna byc efektywnosc i koszt.

Andrzej Eilmes