Zabrali mi konto - poradzcie cos, prosze...

Autor: Nina (sci00145_at_massmail.it.com.pl)
Data: Wed 30 Apr 1997 - 18:13:52 MET DST

        To bylo konto na Politechnice Warszawskiej, gdzie pracuje od 10 lat.
Moja jednostka (Oficyna Wydawnicza) nie jest podlaczona do Internetu,
wiec napisalam podanie do dyrektora Centralnego Osrodka Informatyki PW,
wyjasniajac sytuacje i deklarujac, ze chce laczyc sie z tym kontem przez
modem z domowego komputera. Dyrektor powiedzial, ze zaden problem, jako
pracownikowi PW konto mi przysluguje i podanie podpisal. Spytalam
jeszcze, czy musze miec zgode od mojej dyrekcji, dowiedzialam sie, ze
nie, podziekowalam i poszlam gdzie-trzeba. Konto zostalo zalozone od
reki i dzialalo rowno dwa tygodnie (krocej, niz darmowe promocyjne konto
z ITP, ktore dostalam, kupujac modem). Wczoraj przy probie sciagniecia
poczty dostalam komunikat 'password supplied for owali is incorrect" :(
        Dzisiaj bylam u dyrektora COI i dowiedzialam sie, ze rozmawial z moja
dyrektorka, ktora go zapewnila, ze dostep do Internetu nie jest mi
potrzebny do wykonywania czynnosci sluzbowych, wiec konto zostalo
zablokowane. Tak z dnia na dzien, nawet mnie nie poinformowali, ze o
uprzedzeniu nie wspomne :(
        Zarabiam raczej marnie i nie rozumiem, czemu mam placic komercyjnemu
providerowi, skoro moj zaklad pracy udostepnia konta paru tysiacom
pracownikow bez sprawdzania, jak (i czy w ogole) je wykorzystuja. Jezeli
jednostka jest podlaczona do Internetu, to zakladaja konta wszystkim
hurtem, bez pytania, czy ktos potrzebuje tego do pracy, czy nie.

        Jesli ktos wie, jakie sa przepisy odnosnie uprawnien pracownikow
wyzszych uczelni do korzystania z kont, to bylabym wdzieczna za
informacje. Chce sie odwolywac, a nie jestem nawet pewna, czy mam jakies
szanse :(

PS. Przepraszam, jesli to nie jest wlasciwa grupa.

Antonina Liedtke

--
                                       Najlepszego
                                                      Nina