Re: Krak?w - warszawa ?!

Autor: Jarosław Kępkowicz (jkep_at_psyche.cst.tpsa.pl)
Data: Thu 03 Apr 1997 - 23:18:28 MET DST

Lech Szychowski wrote:

> Robert Maron <robmar_at_elina.mimuw.edu.pl> wrote:
>
> : jesli postawie atrakcyjny serwer, mam duzy ruch wychodzacy
> : (na caly swiat); ale ja za to wiecej place, mimo, ze dla Polski
> : to dobrze w miedzynarodowych rozliczeniach (czy tu sie myle ?)
>
> Czy w rozliczeniach na pewno jest to dobre dla NASK'u, tego
> nie wiem - ale na pewno nie jest dobre dla Ciebie (bo istotnie
> powinienes wiecej zaplacic NASK'owi.
> --Faktycznie tak jest, zasada rozliczen abonent-NASK sprowadza sie do tego: im bardziej
atrakcyjny serwice tym wiecej abonent zaplaci za ruch generowany do niego. W
rozliczeniach miedzynarodowych takich zasad nie stosuje sie. Placi sie stale oplaty za
dostep do sieci i routing. Tak wiec teoretycznie im ciekawsze serwisy sa po stronie
abonentow tym wiekszaa jest roznica po stronie przychody (rosnace) versus oplaty
(stale). Pozdrawiam:-) J.Kepkowicz