Re: Rezerwacja domeny

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_onet.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 11:05:47 MET

Piotr Roszatycki <dexter_at_delta.ii.tuniv.szczecin.pl>:
> Czy mozna wykupic domene, nie wykorzystujac jej?
> Chodzi o sytuacje, gdy nie mam jeszcze serwera, ale przydaloby sie
> zarezerwowac wlasna domene.
> Kto poza tym jest wlascicielem domeny komercyjnej? Wlasciciel serwera
> (provider), czy firmy ktora u tego providera kupuje strony?

> Zdaje sie, ze istnieje jakas firma, ktora wykupuje wszystkie potencjalne
> domeny, by pozniej zbierac haracz. W jaki sposob moze dzialac w Polsce,
> skoro NASK zdajsie zabezpieczyl sie przed takimi dzialaniami?

Rejestrujemy dużo różnych domen, ale założenia NASKowe są zachowane.
Każda rejestrowana domena jest własnością firmy, dla której jest zakładana,
i ta firma może z nią robić co zechce (m.in.) przenieść na inny serwer...

W formularzu rejestracyjnym podaje się adres kontaktowy osoby z firmy,
dla której dana domena jest rejestrowana, więc nie ma problemu
że firma sobie daną domenę przywłaszcza...

Zbigniew Zych

--
http://onet.pl/~zych/
Optimus SA Oddział Kraków, Dyrektor Działu Technicznego, administrator sieci