Re: Statystyki ruchu NASK

Autor: Piotr Bala (bala_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Mon 24 Feb 1997 - 08:58:43 MET

Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl) wrote:
: Pytanie otwarte do pracownikow NASK:
:
: Dlaczego zostaly utajnione statystyki ruchu, ktore dawniej mozna bylo
: ogladac pod WWW ?
:
: --J.
Swojego czasu padla na to odpowiedz na polipie:
Cytuje:

>Witam. Ja natomiast dostalem odpowiedz na wyzej wymieniony temat.
>Webmasterzy
z NASKU twierdza, ze utajnienie nastapilo na wyrazny "prikaz" dyrekcji
>(p.Zienkiewicz).
>
>Pawel Krychowiak
>pawel_at_infocomp.torun.pl

Pojawia sie pytanie po co?

Wedlug mnie przyczyna jest przymiarka do nowego rozlozenia
przepustowosci pomiedzy glownymi osrodkami w Polsce (MANami).
Ze taka przymiarka ma nastapic wiem od lokalnego operatora NASKu.

Jak wiadomo od 1 stycznia 1997 pieniadze na utrzymanie sieci ida do
NASKu przez MANy, te z kolei zglosily zapotrzebowani na odpowiednie
zwiekszenie przepustowosci i jak to zwykle bywa pieniedzy (z KBNu) jest za malo
by zaspokoic wszystkie potrzeby.
Tak wiec trzeba zastanowic sie komu dodac a komu w najlepszym przypadku
zostawic. A by nie bylo watpliwosci i skarg z srodowiska dostep do
danych maja tylko ci co beda brali udzial w rozdziale.
Nie bedzie dowodow to nie bedzie skarg.

Poza tym NASK ulatwia sobie zycie. Ostatnio wielokrotnie zglaszalem
operatorm problemy z routingiem Torun-Wroclaw. Pierwsza odpowiedz byla
ze to spowodowane jest przeciazeniem lacz. I w takiej sytuacji mozna
bylo sie powwolac na statystyki ze lacza nie sa przepelnione i przyczyna
jest gdzies indziej. A teraz nie ma dostepu i nie ma mozliwosci
sprawdzenia jaka ciemnote czlowiekowi wciska operator NASKu.

Powyzsze wnioski sa oczywiscie moje, bo nie sadze bysmy poznali
je od osob kompetentnych.

niemniej jednak uwzazam cala sytuacje za skandal.

--
Piotr Bala 					bala_at_phys.uni.torun.pl
Instytut Fizyki UMK