Re: Re[2]: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 13:35:50 MET

On 20 Feb 1997, Jaroslaw Rafa wrote:

> "Sqlasek" napisal o *pewnej usludze dostepnej w polskim Internecie*.
> Jezeli to nie jest *sprawa dotyczaca polskiego Internetu*, to ja jestem
> swiety turecki.
> Usluga jest komercyjna, to prawda, ale czy wszystko co komercyjne musi byc od
> razu be? Wielu ludzi wielokrotnie oglaszalo w tej grupie o roznych stronach
> WWW i nikt im nie zarzucil ze spamuja. Czyzby dlatego ze nie chodzilo tutaj o
> komercje? Kapitaliste - zabic! Stara, dobra zasada... ;->
  ---
  A zagladales na pl.ogloszenia.rozne ? Tak takich komercyjnych ogloszen
  od jasnego pioruna i jakos nikt nie pyskuje (i nie kasuje??? - no bo
  skoro sa)..

  Ja nawet nie wiem, na czym polega "internetowosc" uslugi oferowanej
  przez "Sqloaska". Pieniadze trzeba placic "normalnie", o programach na
  jego stronach niewiele mozna sie dowiedziec, sciagac trzeba ze swiata
  (chyba nawet nie sa podane blizsze mirrory).

  A i tak w opisie POLIPa jest napisane jak wol ze ogloszen sie nie
  dopuszcza.

  Ja rozumiem, ze jak na drzwiach jest napisane ze nie dopuszcza sie
  handlu obnosnego to sie nie dopuszcza, tak? Chyba ze interpretujemy
  rozszerzajaco - "niby jest napisane, ale: taki napis nie ma zadnej mocy
  prawnej po pierwsze, a po drugie nikt nie stoi na strazy tego prawa..."

  No to jak sie wreszcie ktos pojawil i "stanal na strazy" i zabronil - to
  jest wrzask.

  Zatem jak to ma byc?

  Potrzebna jest powazna (bez wyzwisk) dyskusja na ten temat, ale czy
  jestesmy w stanie?

  Jak jest z kasowaniem w Usenecie tak globalnie? Zrobilem badania
  empiryczne i przepatrzylem grupe control.cancel na serwerze
  news.pwr.wroc.pl (od razu mowie - nie trzeba miec do tego zadnych
  specjalnych uprawnien na serwerze news, zeby nie bylo pisania zenujacych
  stwierdzen).

  Dzialalnosci net-police szukalem w sposob najprymitywniejszy - w polu
  17)

  Przepatrzylem 10706 "wiadomosci" i znalazlem 7483 zawierajace te slowa.
  Duzo to czy malo - nie rozwazam. Problem istnieje.

  Na koniec prosilbym o przyklady akceptowalnego wykorzystania newsow (czy
  grup pl.*) - ale nie w postaci dlugich opracowan tylko wyenumerowanych
  przykladow...

  Czekajac na powazna dyskusje
  Wojtek