Re:_NASK_nie_widzi_części_sieci_w_USA (Było:_Re:_TopTown_pa?=

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Sun 16 Feb 1997 - 11:32:23 MET

Jaroslaw Rafa wrote:

> Jezeli traceroute w ogole *zaczyna* szukac drogi do hosta, to znaczy ze
> znalazl jego adres IP.
> Jezeli nie znajdzie adresu IP to w ogole nie zacznie.

Chyba ciągle się nie rozumiemy. Jeśli piszę "traceroute www.hotbot.com"

a) jeśliby nawet było połącznie do tego komputera a DNS był źle
skonfigurowany to nic nie uzyskamy (np. w tej chwili jeśli połączę się z
internetem przez 0w202122 a jako serwery DNS będę miał jedynie np. swój
instytutowy i uniwersytecki - oba nie widzą od czwartku tej domeny)

b) mając wpisany jeden serwer DNS "pozaNASKowy" a widzxący domene
hotbot.com (np. 194.204.159.1 - serwer DNS TPNetu) przynajmniej zobaczę
dokąd pakiety dochodzą. Bez tego dodatkowego serwera traceroute odpowie
ze nie rozwiazal nazwy.

Nie prawda? Prawda, bo sam mam ten problem. I dotyczy to nie tylko wpisu
w konfiguracje TCP/IP w windowsach (przy łączeniu się modemem) patrz
punkt a) a także serwera w sieci NASKU - np. u mnie w instytucie (np. w
Solarisie wpisu w resolv.conf) patrz punkt b)

Pozdrawiam wzajemnie

JP.

--
Jacek Piskozub
  Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland