Re: font face (bylo: content-type=text/html (bylo: AltaVista i)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sat 15 Feb 1997 - 20:23:10 MET

Dnia 11 Feb 97 o godz. 13:02, Jaroslaw Strzalkowski napisal(a):

> Nie!!! Zapomnij. Ten kto wymyślił to fontface powinien się w piekle
> smażyć !!! (obok tego, co wymyślił PnP, rzecz jasna).
>
> Fontface służy jedynie do tego by wykrywać nieumiejętnych twórców stron.
> W fontface wpisuje się _nazwę fontu_, taką jaka ma być zainstalowana w
> Windows. Ja rozumiem, że pomysł na HTML jako na język opisu dokumentu
> już dawno umarł (teraz jest to raczej język opisu strony), ale taki
> fontface to jawny idiotyzm - przecież nawet Windows są instalowane
> w różnych wersjach i coś co działa na moim komputerku wcale nie musi
> [...]
No wlasnie. Popatrzcie sobie na strone http://www.telbank.pl/.
Abstrahujac od tego, ze jest tam tyle znaczkow Microsoftu (wiecej niz na
www.microsoft.com ;->), ze gdybym nawet nic do tej firmy (tzn. MS) nie mial,
to takie nachalne reklamiarstwo musialoby mi ja obrzydzic, to powstawiane sa
tak genialne <font face>, ze wskazuja one *jawnie* na fonty *bez polskich
liter* (np. <font face="Times New Roman">, a nie "Times New Roman CE"),
podczas gdy na stronie polskie litery oczywiscie sa (i oczywiscie w CePie,
ale przy tym calym <font face> to juz drobnostka). W Netszkapie pod
Windowsami 3.1 za Chiny nie udawalo mi sie tego poprawnie obejrzec -
niezaleznie od manipulowania opcja "Document Encoding" zawsze byly
robaczki. Na tej stronie pisza ze jest ona "optymalizowana" pod IE.
Podejrzewam ze *tylko* pod IE, i to jeszcze w polskich W'95 da sie to
poprawnie obejrzec, bo chyba w polskich W'95 nazwy fontow nie maja literek
"CE" na koncu i dlatego to dziala (nie wiem - nie uzywam W'95). Zapewne w
innych systemach i przegladarkach nikomu nie chcialo sie tego sprawdzac, bo
przeciez "optymalizowane" pod IE... ;-> W kazdym razie taka strona to istny
horror.
PS. Kopia do: webmaster_at_telbank.pl
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa