LANG po raz drugi (Re: content-type=text/html)

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 12 Feb 1997 - 20:13:47 MET

Tomasz Kłoczko wrote:

> Tomasz Kłoczko <kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:
> [..]
> : Jeszcze lepiej by był gdyby dodano <lang=...></lang> (a może już w jakiejś
> : postaci to jest ?),
>
> Autopoprawka. Jest coś takiego.
> np. <META NAME="LANGUAGE" CONTENT="en-us">

Jest to tylko META - czyli metainformacja, z definicji przeznaczona
tylko
do pewnego ogolnego opisu dokumentu. Informuje o podstawowym jezyku
dokumentu, ale nie zalatwia np. zmiany jezyka dla obszerniejszego
cytatu, czy wrecz paralelnych tekstow w trzech jezykach. Wywodzi sie
raczej z indeksowania bibliotecznego niz z technologii WWW. Dla HTML
najlepsze wyjscie to proponowana internacjonalizacja Cougara - BASESET
Unicode, atrybuty LANG na elementach poziomu tekstu.

> Co prawda w kilku miejscach znalazłem to w nagłówkach (<HEAD></HEAD>) i nie
> wiem czy to jest jedyne możliwe miejsce umieszcze czegoś takiego. Jetst to
> przynajmniej w HTML 3.2, co do poprzednich wersji nie mam pewności (nie mam
> dok. pod ręką).

META jest w HTML od poczatku - na pewno jest w 2.0. Po prostu poniewaz
nie3 jest to nic co mozna by blinkac czy przewijac, producenci nie
byli do tej pory zainteresowani implementacja. Podobnie jak np LINK
- funkconalnosci nie sposob przecenic, a wszyscy poza Lynxem maja
to w glebokim powazaniu.

--
Grzegorz Staniak                - a freelance at large
<gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl>