Re: www.polska.com

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_ux.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 22:13:06 MET

Emil Stepniewski wrote:

> Niedawno była dyskusja na temat adresów typu www.państwo.com.
> Gdyby to kogoś interesowało, to www.polska.com (a nawet polska.com)
> już jest zajęty. Można sobie zobaczyć, co tam jest. Przyznam,
> że nie jestem zachwycony takim promowaniem Polski :-(
Na poczatku dla scislosci: zadne tam promowanie Polski. Te adresy to nie
od tego - to chyba ustalilismy? ;-)
Promocje Polski to macie pod adresami http://polska.pl/ i
http://poland.pl/ - aczkolwiek jest to wszystko jeszcze mocno "under
construction" i prawie nic tam nie ma, to zapowiada sie interesujaco.
Co do polska.com:

[4] raj_at_ux:~$ fwhois polska.com_at_rs.internic.net
[rs.internic.net]
Firma HDR (POLSKA3-DOM)
   Kosciuszki 3
   Chybie, woj. bielskie 43-520
   POLAND

   Domain Name: POLSKA.COM

   Administrative Contact:
      Andrzej, Hajderek (HA319) andrewhaj_at_HDR.PAIR.COM
      +48 33 56-11-66
   Technical Contact, Zone Contact:
      Administrator, Domain (DA550) domain_at_PAIR.COM
      1 412 681 6932

   Record last updated on 23-Dec-96.
   Record created on 14-Nov-96.

   Domain servers in listed order:

   NS3.PAIR.COM 207.86.128.15
   NS0.NS0.COM 207.87.178.7

The InterNIC Registration Services Host contains ONLY Internet
Information
(Networks, ASN's, Domains, and POC's).
Please use the whois server at nic.ddn.mil for MILNET Information.
[4] raj_at_ux:~$

Ciekawe, po kiego czorta firma nie zamierzajaca najwyrazniej dzialac w
Stanach rejestruje sie w .com. I to jeszcze pod taka nazwa. Oj,
zdziczenie obyczajow, panie, w tym Internecie, zdziczenie...

Natomiast ciekawszy kwiatek mozecie zobaczyc, gdy sprobujecie zagladnac
pod adres http://poland.com/
Jezeli ktos sie zdziwi tym co zobaczy (pod warunkiem, ze bedzie probowal
to ogladac z komputera Unixowego), to moze to mu cos wyjasni:

[4] raj_at_ux:~$ nslookup poland.com MINDLINK.BC.CA
Server: mindlink.net
Address: 204.174.16.1

Name: poland.com
Address: 127.0.0.1

[4] raj_at_ux:~$

Ja tam w kazdym razie dziekuje za takie zarty!!!!
A oto autorzy tego glupiego dowcipu. Moze ktos do nich napisze z
pytaniem: a) co maja wspolnego z Polska, i b) dlaczego i po co
127.0.0.1.

[4] raj_at_ux:~$ fwhois poland.com_at_rs.internic.net
[rs.internic.net]
IMEDIAT Digital Creations Inc. (POLAND-DOM)
   #603-1060 Alberni St.
   Vancouver, BC
   V6E 4K2
   ca

   Domain Name: POLAND.COM

   Administrative Contact:
      Liew, Bryan (BL112) bryan_at_IMEDIAT.COM
      (604) 687-2142
   Technical Contact, Zone Contact:
      Reiter, Frank I. (FIR) FRANK_at_MINDLINK.BC.CA
      613-780-2200

   Record last updated on 24-Feb-95.
   Record created on 24-Feb-95.

   Domain servers in listed order: