Re: Wirtualny serwer

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_onet.pl)
Data: Wed 15 Jan 1997 - 14:43:18 MET

Martin Morgan <mmorgan_at_envirolink.org>:
> Wiem, ze chyba wszystkie serwery o adresie http://xxxxxx.com.pl to wirtualne serwery.

Nie wszystkie, i chyba jednak nie większość....
Ale fakt: dużo...

> Jak jest to robione ?

Cóż... Nadaje się jednej maszynie (np. abc.onet.pl) kilka adresów IP.
Potem wpisuje się do DNSu nową domenę, i podaje że np. www.firmex.com.pl
to ma drugie IP na tej maszynie abc.onet.pl.

Serwer WWW musi teraz rozpoznawać na który adres przyszło żądanie odczytu
strony WWW, i w zależności od tego podaje główną stronę abc.onet.pl
lub www.firmex.com.pl....

> Czy ja ( nie bedac zadnym administratorem systemu ) moge chociaz na kilka minut powolac taki serwer do zycia ?

Nie sądze. Musisz mieć możliwość dodania drugiego (lub więcej) IP
do już istniejącej maszyny, musisz też zarejestrować nową domenę...
(Chyba że na "swojej" domenie założysz wirtuala, np. na abc.onet.pl
postawić xyz.onet.pl - też można...)

Zbigniew Zych

--
Optimus SA Oddział Kraków,