Re: Odp: Dostep via TPSA?

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 11 Jan 1997 - 22:23:13 MET

At 03:48 PM 1/11/97 +0100, Jerzy Michal Pawlak pisal:

Wasilewski) writes:

>Odpowiedz prosta: bo wydrukowanie i wyslanie billingu kosztuje.

No pewnie! Pozostaje kwestia ile.

>Mozna by to niby wliczyc w abonament i wysylac kazdemu obowiazkowo, ale
>wtedy z pewnoscia znalazlo by sie kupe ludzi (glownie na liscie polip :-)
>marudzacych ze im ten billing na nic nie potrzebny - oni chca zeby go nie
>bylo i zeby placic mniej. I znajda sie ekolodzy wyliczajacy ile to sie
>papieru marnuje... I pewnie sa jeszcze inne argumenty :-)

A ja na przyklad chce zeby TP S.A. zlikwidowala nadwyzkowe etaty
bo przeciez placi na nie z moich pieniedzy. Chce zeby zaczela konserwowac
swoj sprzet bo jak sie rozsypie to go wyremontuje z moich pieniedzy.
Chce zeby wywalala zlych pracownikow bo placi im przeciez z moich
pieniedzy. Czemu TP S.A. ma sie martwic o moje pieniadze "zmarnowane"
na billing a nie chce sie martwic o moje pieniadze marnowane przez
nia na 1000 innych i bardziej kosztownych sposobow?

Firma robi dobrze klientom obnizajac koszty a nie zwiekszajac ceny!
I zapewniam ze TP S.A. ma z czego robic dobrze klientom.

>NB: pewna ciekawostka jest jak inaczej reaguja ludzie w innych krajach. Bylem
>przy tym jak niemiecki Telekom wprowadzal powszechny billing (a monopolista
>i moloch socjalistyczny jest to taki, ze naszej TPSA baaardzo jeszcze daleko),

Wszystko przed TP S.A. I jak slucham "wypowiedzi" ministerialnych
fachowcow to "bedzie sie nad tym pracowalo".

>to glownym zmartwieniem ludnosci bylo, ze ktos gdzies gromadzi szczegolowe
>informacje o ich rozmowach telefonicznych i to godzi w ich prywatnosc. Znaczy:
>nie zycze sobie zadnego billingu, niech mnie nawet telekom nacina byle nie
>za wysoko. Wazniejsze mi to niz mysl, ze policja bedzie sobie mogla
przejrzec liste osob z ktorymi rozmawialem nic mi o tym nie mowiac.
>W koncu jako kompromis wprowadzono zasade, ze dane billingowe sa
>gromadzone 'obkastrowane' - bez cztrech ostatnich cyfr numeru, i w takiej
>postaci sa tez wysylane.

A teraz Policja nie moze sobie przejrzec jak w wiekszosci central sa
"specalne pokoje" z na stale zainstalowana aparatura podsluchowa (bylo w
Magazynie Wyborczej)? Moze nie tylko przejrzec ale i sobie posluchac.

>U nas ochrona prywatnosci na razie nie w modzie...

Wlasnie. Szkoda ze spoleczenstwo nie podziela tej opinii wladz.

>JMP
>
>PS: To chyba jednak jest dyskusja na liste Telecom.

Zgadzam sie.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski