Re: Internet za darmo

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 15:29:00 MET

Dnia 9 Jan 97 o godz. 13:20, Radoslaw Poplawski napisal(a):

> Nie. Ponizej przyklad _poprawnie_ wyslanego potwierdzenia
> dostarczenia.
> ----------------
> From: Mail Delivery System
> <postmaster_at_goblin.pjwstk.waw.pl>
> To: radekp_at_mail.geocities.com
> Date sent: Mon, 9 Dec 96 20:27:44 MET-1DST
> Subject: Delivery Confirmation
>

> With reference to your message with the subject:
> "Re: Geocities-jak......"
>
> Your message was successfully delivered to the following addresses:
> <blebleble_at_goblin.pjwstk.waw.pl>

[...]
> Ja pisze o _potwierdzeniu_dostarczenia_. Pan pisze o
> _potwierdzeniu_przeczytania_, ktore zreszta obsluguje nie tylko PMail.

HA HA HA! ROTFL!
Zadaj sobie jedno drobne pytanie: *co* wygenerowalo to potwierdzenie?
Bo po postaci tego komunikatu to ja na 99.9% jestem w stanie powiedziec, ze
to jakis Mercury. A wiec system transportu poczty dzialajacy na
serwerach Novell, *specjalnie dedykowany* dla Pmaila... Jest to specyficzna
wlasnosc Pmaila i Mercurego, nie zaden standard.
Potwierdzenia dostarczenia poczty generowalo tez, o ile pamietam,
s.p. SMTP dla IBM VM, i to dla kazdego listu. Mozna bylo sie wsciec ile tego
sie dostawalo - trzeba bylo wszystko kasowac.
Zaden normalny unixowy sendmail nie generuje takich potwierdzen...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl