Re: Glos w sprawie dostepu przez TPSA

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 14:51:15 MET

At 11:00 AM 1/5/97 +0100, Konrad Plich pisal:

>Nie wiem ale o reszcie nie umiem sie wypowiedziec.

>A to juz Twoj egoistyczny punkt widzenia. Prawo mowi ze taryfa ma byc
>jednakowa dla wszystkich. Udogodnienia typu wybierania tonowego nie musza
>(bo z przyczyn technicznych niue moga)

>Byc moze ale TP S.A. naprawde wiele razy dla zasad rezygnuje z zysku.
>Naprawde. Wystarczyloby tylko natychmiast wylaczyc od jutra wszystkie
>centrale reczne albo wsie z jednym telefonem przerobic znowu na "wsie bez
>telefonu" i a oszczednosci bylyby w milionach PLN.
>
>Pozdrawiam.
> Konrad

I kazda inna firma tak robi. Nie wszystkie odcinki telekomunikacyjnej
roboty przynosza zysk ale niektore sa konieczne. Generalnie przeciez
TP S.A. wychodzi na plus i to niezly trudno wiec o niej powiedziec,
ze jest organizacja filantropijna. Posluze sie tutaj przykladem Telii
ktora swego czasu musiala podlaczyc odleglego abonenta mimo, ze abonent
ten NIGDY sie jej nie zwroci (byl to Eskimos ktorego przylaczenie
kosztowalo 1.5 mln. $). Dlaczego? Ano dlatego, ze w prawie szwedzkim
zapisane sa USTAWOWE odsetki karne dla monopolisty jesli w ciagu
zdaje sie 3 miesiecy nie przylaczy nowego abonenta.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Czy mam lubic TP S.A. dlatego ze utrzymuje te "wsie z jednym
telefonem" czy dlatego ze w wielkiej swej laskawosci ich nie odetnie?