Re: dialup: TPSA czy inny ISP

Autor: Michal Krzeminski (mike_at_polbox.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 01:17:22 MET

On 27 Nov 1996, Jarek Lis wrote:

> Nie martw sie, jak sie znajdzie wola, to wysla ludzi na szkolenie i sie
> doucza. Albo technologia sie ulatwi na tyle, ze kazdy bedzie potrafil

Ok, ok, ale niech im najpierw zaplaca jak fachowcom, a nie jak pracownikom
plantacji kawy gdzies w zapadlej Brazylii....wtedy im samym zacznie
zalezec zeby sie "wyrabiac" co chyba jest dosyc naturalnym biegiem
rzeczy..

> [...]
> opisach, to przy 56KB TPSA jako provider zamiast podlaczac multum
> linii do puli modemow, tych modemow do routera itd to wystarczy
> postawic czysto cyfrowa skrzynke, ktora podlacza sie jednym kablem
> z kanalami cyfrowymi do centrali, i udaje to inna cyfrowa centrale,
> a z drugiej ma podlaczenie do sieci internetowej. I skrzynka robi
> jednoczesnie za centrale, modemy [w zasadzie kodery] i router.
> Ja nie twierdze, ze taka skrzynka jest gotowa w sprzedazy, ale pewnie
> szybko sie pojawi, bo jakos nie widze najmniejszego powodu dzielic

Strona techniczna jest zasadniczo bardzo prosta. TP SA daje nam:

- wiazke GPABX (fizycznie w postaci typowego contradirectional G703)
- kreuje prefix numeracyjny i kieruje CALY wchodzacy ruch na ten prefix
  na kanaly w naszej wiazce (w przypadku gdyby wiazka musiala tez
 obslugiwac jakis ruch wychodzacy potrzebne jest jeszcze wystawienie
 taryfikacji o odpowiednim zrodle i klasie z centrali, do czego z kolei
 potrzebny jest odpowiedni equipment na cetrali (procesory), w przypadku
 gdyby w wiazce byly tylko kanaly przychodzace sprawa sie chyba nieco
 upraszcza, ale tego nie jestem do konca pewien).

- my stawiamy skrzynke (zgadles ! :) do ktorej nie doprowadzamy juz
  grubych wiazek analogowych linii do PSTN, tylko odpowiednia ilosc
  portow szeregowych plus oczywiscie rzeczony trakt E1. Trakt z punktu
  widzenia TP udaje oczywiscie centralke. Co prawda jest jednak potrzebna
druga skrzynka w postaci routera, bo jak na razie nie ma takich rozwiazan
ale byc moze sie pojawia. Zasadniczym problemem jest to, ze sprzet w
zasadzie dopiero "schodzi z desek" i jak na razie nie ma zadnych norm
jakie mialby spelniac a wiec producenci wyrabiaja najdziksze swawole i
oczywiscie ich sprzet nie jest ze soba kompatybilny. Jak na razie, nie
wiadomo czy jest dostatecznie kompatybilny z E1 ktorego u naz uzywamy,
po za tym, ze clock jest 2048k, zero suppression HDB3 no i fizyczny
standard sie z grubsza zgadza ;) Will see, jak dla mnie niespodzianek
jest jeszcze duzo przed nami.

 Michal Krzeminski "In Arp We Trust"
  Polbox Network Administrator * mike_at_polbox.com.pl * Internic hadle MFK4
  IRC psychop * Fax/Phone +48 22 6656363, GSM 602 260 616 * fido 2:480/64

 motd: " It's nice to be important, but it's more important to be nice ! "