Re: polski Internet w ... Communications Week

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 26 Nov 1996 - 16:58:35 MET

Szymon Sokol <szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: 1) no to wyraźnie pisze Rafał: *Toruń* czy Warszawa...

".... to oazy na pustyni".

: Wrocław to tak
: jak Toruń, Kraków tyż, ale nie z samych miast uniwersyteckich się
: Polska składa... 50% ludności mieszka na wsi. Ciekawe jaki procent z
: nich chociaż słyszał o Internecie.

We Wroclawiu nie mieszka az 1mln osob. Podalem szacunkowa ilosc mieszkancow
wojewodztwa. A wiec razem z wioskami. Nie obejmuje sasiednich wojewodztw,
ale niektore maja wlasne sieci.

: 2) Naprawdę na uczelni z 5000 pracowników i 6000 studentów (macie aż tyle
: pracowników? AGH ma 4000 z hakiem, a studentów 15000+) macie 10000
: użytkowników Internetu? Ja jestem skłonny wątpić.

Wlasnie wszedl ktos dokladnie i aktualnie zorientowany: ~4350
pracownikow i ~14k studentow. I tak lepiej dla statystyki.

: U mnie dostęp do
: Internetu *ma* (a nie: *mogłoby mieć*) jakieś 8000-10000 czyli 50%, a
: uważam, że to jest niezły współczynnik w porównaniu z innymi
: krakowskimi uczelniami.

Zakladajac ten sam wspolczynnik, to sie te ~9k uzytkownikow zbierze.
A moze nawet wiecej - u mnie w budynku chyba nie ma nieokablowanego
pokoju. Dokladniej to moge podac za miesiac-dwa, bo wlasnie
jest akcja aktualizacji danych X500.
Studenci sobie zalozyli siec chyba we wszystkich akademikach, wiec
uwzgledniajac kolezanki i kolegow, to chyba ponad polowa ma dostep do
internetu.

Chyba sie nie pomyle, ze w wojewodztwach "uniwersyteckich" to srodowiska
akademickie spokojnie zapewnia ten 1% polakow z dostepem do internetu.
Moze nawet ze 2% sie uzbiera.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |