Re: Internet w kablowce.

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 20 Nov 1996 - 20:04:44 MET

Ryszard Gabryszewski <kacper_at_haydn.cbk.waw.pl> wrote:
: > Wlasnie tego nie jestem pewien. Moze by sie odezwal ktos kto zna rynek
: > amerykanski. Z tego co ja wiem (co slyszalem) to modemy kablowe sa
: > STRAAAASZNIE drogie bo STRAAAAASZNIE szybkie. Nie slyszalem o wolnych i
: > tanich (tak do 3-4 milionow po przeliczeniu).

: Wszyscy, ktorzy do tej pory wypowiadali sie na temat cen tych modemow
: twierdza, ze sa one strasnie drogie, ale konkretne liczby nie padly. Jakis
: rok temu czytalem w BYTE'cie artykul na temat podlaczen do internetu przez
: kablowki. Autor pisal, ze tego typu modemy sa kilkukrotnie drozsze niz

Zwykly modem 99-160$, kablowy 350 - 500. Przy masowce cena by spadla
znacznie, i watpie zeby wyszedl czynnik x2.

: zwykle, poza tym wspominal cos jeszcze o potrzebie posiadania karty
: sieciowej.

Pomysl IBM, gdzie 'modem' to skrzynka pomiedzy kablem TV a normalna
karta sieciowa [P.S. Karta sieciowa: 40$, znacznie tansza niz zwykly modem]
Osobiste wrazenie: dlatego takie drogie. Obudowa, zasilacz, interfejs
ethernetu - nie ma sie dziwic ze drogie. Bedzie w postaci karty to
bedzie tanie.

: W innym artykule dotyczacym tego tematu z kolei wspominano
: tylko o potzrebie posaidania specjalnych modemow ale bez koniecznosci
: uzycia karty sieciowej. Wyglada na to, ze technologia udostepniania i-netu
: przez kabel jest w powijakach takze i w Stanach.

A jest. Problem w tym, ze 33.6+kompresje chwilowo starcza niezle,
w zanadrzu sa 56k i ISDN 64/128, telefony za darmo, sa
firmy chetne do podlaczenia do domu swiatlowodu za niewielkie pieniadze,
odleglosci pomiedzy domami duze - tam po prostu
nie ma sprzyjajacych warunkow na rozwoj internetu po kablowce.

Co niestety znaczy, ze ta technika prawdopodobnie sie wystarczajaco szybko
dla nas nie rozwinie. ale miejmy nadzieje.

Jarek.