Re: TPSA - Internet - 1997

Autor: Bernard Malinowski (maber-polska_at_geocities.com)
Data: Thu 14 Nov 1996 - 20:50:56 MET

Janusz Radzienczak <pcplusch_at_medianet.com.pl> wrote in article
<199611132142.WAA11231_at_butler.medianet.com.pl>...
> Dlaczego godzisz sie placic abonament za korzystanie ze zwyklych drutow i
> prymitywnej centrali

Godze sie placic abonament tel. tylko dlatego ze nie moge wybrac bardziej
solidnego operatora - monopol ... Jezeli bede mial mozliwosc wyboru to
napewno nie bede placil za prymitywna i zawodna centrale, oraz bylejakie
uslugi. Ale chyba nie tylko ja :^)))

>, a nie chcesz dac im zarobic za udostepnianie ich
> modemow, swiatlowodow, serwerow .... ? Tylko dlatego, ze dawali to dotad
> gratis?

Tak i tu monopolu niema, znam dotychczasowe mozliwosci serwerow TPSA
(konkretnie katowickiego) i nie moge sie nim zachwycac. Bardzo czesto numer
jest zajety i trzeba nielada cierpliwosci aby sie z nim polaczyc. Albo
rozlacza i nie polaczysz sie z nim bo znowu zajety itd. Jakis czas temu
udawalo sie z niego wyciagnac 2-3 kb/s, teraz to melodia przeszlosci
transfer 0,5-0,9 kb/s to aktualna mozliwosc tego serwera. Z uwagi na
wysokie koszty polaczen raczej poszukam sobie prowajdera ktory zapewni mi
stabilne i szybkie transfery bez laski i naciagania. Tu spokojnie moge
dolozyc pare groszy i zaoszczedzic na rachunkach tel. I sadze ze saldo
porownawcze bede mial dodatnie.

> O ile jakosc uslug bedzie dobra - ja bede placil.

Mamy polowe listopada i bylby chyba cud, gdyby nagle 1 stycznia jakosc
oferowanych uslug drastycznie ulegla poprawie. A z drugiej strony przeciez
oni nie oferuja prawie nic (brak konta, dostepu do news, strony WWW,
korzystania z telnetu), a pieniazki chca brac - duzo za telefon i troche za
dostep do serwera. Ludzie o co tu chodzi ... Poniewaz oplaty telefoniczne
moga powaznie nadszarpnac niejeden budzet rodzinny, ludziska oszczedzaja
jak moga eliminujac rozmowy prywatne do minimum. Wydawalo mi sie do tej
pory ze Internet by TPSA byl pewnym sposobem z ich strony na pewna poprawe
koniunktury na laczach lokalnych. Ale naiwny prawda ? ;^) Jednak monopol
nie jest specjalnie zainteresowany opiniami na wlasny temat - zarabia poki
moze... i bedzie to trwalo tak dlugo, az przestanie byc monopolista.

--
Pozdrowienia
Bernard