Re: Win NT - zabojca UNIXa

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Thu 24 Oct 1996 - 13:18:21 MET DST

In article <Pine.LNX.3.93.961024084608.4940C-100000_at_irys.stanpol.zabrze.pl>, smolik_at_stanpol.zabrze.pl (Gotfryd Smolik) writes:

>On Wed, 23 Oct 1996, Jarek Lis wrote:
>[ciecie]
>
>*wstawka:
> Dla jasnosci, uwaga (ze NT) jest sluszna ! Bezwzgledny rekord
>jest na VMSie; nie wiedziec czemu pod UN*Xem jest przewaznie
>od 2 do 5% gorzej...

To akurat latwo wyjasnic - na VMS uzywany jest RdB - napisany przez DEC
specjalnie do VMS-a (i odwrotnie - w systemie VMS sa rzeczy dodane
specjalnie zeby RdB chodzil jak najlepiej) i kilkanascie lat optymalizowany.
Dwa lata temu kupil do Oracle i - o dziwo - zamiast ubic jako niewygodna
konkurecje rozwija go dalej.

>PS. 64/32-bit to maly pikus: konwersja rozkazow np. takiego VAXa
> (*prawdziwy* CICS, z lekko rozbudowana lista rozkazaw ! I swobodnym
> wyborem operandow...) moze byc (jest) problemem (jak sie przenosi
> kod binarny -:)). Rekord swiata wynosi cos 57 rozkazow ALPHY, aby
> wykonac najbardziej zlosliwy rozkaz VAXa !

Jestem prawie pewien ze wiecej... W manualu do VMS-a znalazlem kiedys
(juz nie pamietam gdzie) taki pasaz mowiacy, ze minimalna pamiec jaka
musze przydzielic procesowi MUSI wystarczyc na umieszczenie w niej
pelnego rozkazu, zas teoretycznie najdluzszy rozkaz procesora VAX
ma 52 strony (czyli 26 kB)... Byla tam tez uwaga, ze DEC-owskie kompilatory
nigdy nie wygeneruja rozkazow dluzszych niz 8kB (zdaje sie). Sadze ze zeby
wyemulowac taki rozkaz na dowolnym RISC-u to trzeba bedzie duuzo
instrukcji... No, chyba ze PALcode zalatwia za nas czesc roboty :-)

JMP

PS: Nie, nie wiem jaki to rozkaz, nie znam assemblera na VAX-a :-)