Re: naprawa satelity

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 18 Oct 1996 - 20:16:25 MET DST

Ryszard Gabryszewski <kacper_at_haydn.cbk.waw.pl> wrote:
: On 17 Oct 1996, Jarek Lis wrote:
: > Co prawda, gdyby w 'uplinku' stosowac modulacje SpreadSpectrum, to by
: > to bylo dosc odporne na szumy - ale czy akurat to jest stosowane?

: Sorki, jestem astronomem a nie elektronikiem, mozna troche jasniej ???

SS to taka smieszna metoda modulacji, gdzie produkowany sygnal wyglada
jak szum, i jest wzglednie niewrazliwa na zaklocenia typu szumowego.
Podejrzewam ze na www znajdziesz kupe pelniejszych opisow, bo to
typowa transmisja w kartach sieciowych radiowych.

: > Antenka jest oczywiscie paraboliczna. Same talerze nie sa ani drogie, ani
: > niedostepne.
: Pamietajac co nieco z podstawowego kursu fizyki o rozkladzie widma EM z
: anteny kierunkowej sprzet musialby byc po prostu _znacznie_ czulszy.

Z naciskiem na "znacznie". Byc moze jest taka czulosc potrzebna, ze
zeby miec sygnal porownywalny z szumem otoczenia, to trzeba znalesc sie
100m od nadajnika, i w dodatku miec odbiornik nacelowany na niego
z dokladnoscia do 1st.
Zreszta - co ja Ci bede tlumaczyl - na teleskopach sie chyba znasz dobrze,
a przeciez to taka sama fala i taka sama antena. Jak sie takiego
czegos uzywa do oswietlania (np laserowy pomiar odleglosci do ksiezyca),
to duzo widac z "z boku"?

J.

--
Jaroslaw Lis
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl         | Institute of Engineering Cybernetics     |