Re: Lacze TP S.A. NASK

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_norka.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 22:39:30 MET DST

16 Oct 96 o 19:24, Konrad Plich pisal:

] Swoja droga ciekawy przyczynek do dyskusji o monopolu z TP S.A. w roli
] ofiary :-)
  ---
  No coz... Czy nie lepiej by bylo bez monopolistow i praktyk
  monopolistycznych?
  ---
] Ciekaw jestem Waszej opinii o takiej logice: Jesli nie korzystasz z naszych
] uslug jako operatora to odcinam Ci dostep do zasobow przylaczonych (bo
] przeciez nie administrowanych) przez moja siec.
  ---

  Dosyc trudno znalezc odpowiedni przyklad z dzialania TPSA (chyba, ze
  to co na koncu). Chyba jednak w telefonach jest monopol wiekszy. Ale
  to co pisano na tej liscie na temat praktyk monopolistycznych ("Jak
  gdzies powstaje lokalny operator..." - jezeli jest w kill-file radze
  jednak przeczytac) stosowanych przez TPSA pozwala mi patrzec na
  takie zjawiska z przymruzeniem oka. Z "trzeciej" strony znam (-y
  chyba?) zbyt malo faktow na temat przyczyn konfliktu.

  Jak juz tu pisano, siec TP NET dostarcza abonentow i ruchu (i kase
  dla TPSA) ale daje _zero_ uslug; te sa w sieci polaczonej liniami
  NASK. Nie jest to ani zdrowa, ani normalna sytuacja. Ale to nie moj
  problem (albo nie najwazniejszy dla mnie). Przed czyms takim mozna
  sie bronic dostarczajac uslug w swojej sieci.

  Mozna tez (bedac jedynym i ustawowo uprzywilejowanym wlascicielem
  lacz) podniesc konkurencji (NASK) ceny i rozpoczac sprzedaz uslug
  po nieco nizszych. Czy i z tym nie mamy do czynienia?

  Jakis czas temu zdarzylo sie, ze dosyc popularnej audycji telewizyjnej
  (z telefonicznym udzialem widzow) zagrozono odcieciem telefonow
  jezeli ruch sie nie zmniejszy... I ten temat tez tu walkowalismy :-)

  Mimo wszystko zycze dobrego samopoczucia wszystkim monopolistom
  Wojtek