Re: Do Hamburga przez USA?!

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Thu 26 Sep 1996 - 15:24:39 MET DST

Lukasz Ploszajski wrote:

> Ten temat byl walkowany na polipie juz z 10 razy, ale powtorze
> jeszcze raz: TO NIE MY USTAWIAMY TAKI ROUTING! Skoro idzie przez
> USA, to znaczy, ze tamtedy prowadzi OPTYMALNA POD WZGLEDEM PROTOKOLU BGP
> droga do tej sieci lub np. ze nie dziala europejskie polaczenie sieci,
> do ktorej robisz tracerouta. Polecam sprawdzic to prtraceroutem.

Temat byl walkowany tak jak niedzialajace telefony. I z tego samego
powodu. Prawda jest to drugie (tzn. niedzialajace polaczenie) i wlasnie
dlatego zwracalem na to uwage. Vhyba nie obrazilem zanadto Waszych
NASKowych Mosci?

> Slyszalem o jednym administratorze z USA, ktory zablokowal uzytkownikom
> dostep do tracerouta...

U mnie na maszynach unixowych tez tak jest. Z tym, ze to JA jestem
administratorem ;-) Jednak to juz cos co "se ne vratit": Win95 ma
traceroute standardowo jesli sie tylko zainstaluje TCP/IP. Nie powiem
jak sie program nazywa (microsoftowe 8 bajtow nazwy!!!) bo mnie NASK na
zawsze wyswieci.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland