Re: TelePies lapie modemiarzy

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 24 Sep 1996 - 15:14:14 MET DST

Dnia 20 Sep 96 o godz. 12:42, Piotr Zawicki napisal(a):

> Nie badz zlosliwy, ja jestem tylko glupi informatyk. Modemami zajmuja sie
> inni. Po prostu nie potrafie sobie wyobrazic w jaki sposob modem moze przeslac
> np. 128 tysiecy bitow na sekunde z czestotliwoscia 4k ???
Gdzies ostatnio czytalem fajny artykul o modemach, w ktorym jest to wszystko
ladnie wyjasnione. Jak znajde to ci podesle namiary.
Ale generalnie, to koduje sie paczki bitow a nie pojedyncze bity.
Np. kazda z mozliwych 16 kombinacji czterech bitow kodujesz jako jedna z 16
roznych czestotliwosci (oczywiscie naprawde tak nie jeste, metody modulacji
sa bardziej wyrafinowane, ale to tylko taki obrazowy przyklad).
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl