Re: TelePies lapie modemiarzy

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 19 Sep 1996 - 09:16:43 MET DST

Robert A. Poplawski <arpert_at_granit.ias.wat.waw.pl> wrote:
: szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl (Szymon Sokol) wrote:

: [...]
: >Obaj trochę przesadziliście, każdy w swoją stronę. Żaróweczką można
: >sprawdzić, że np. koncentryk nie jest przerwany - ale tego, że jest
: >"nadgryziony" i ma oporność 67 Ohm zamiast 50, to już nie wykryjesz,
: >chyba że potrafisz tak precyzyjnie określić natężenie światła
: >żaróweczki. Ja do testowania koncentryka używam omomierza - nie jest
: >to narzędzie wyrafinowane, ale wykrywa duży procent usterek.
: I ten omomierz pokazuje Ci, ze kabel ma 67omow , a nie 50 ???

Może się wyraziłem nieprecyzyjnie: omomierz pokazuje, że oporność
widziana "stąd do końca kabla" jest 50 Ohm (albo nie), tzn. że poza
opornością terminatora (rzeczone 50 Ohm) nie ma na kablu zwarć ani
znaczących dodatkowych oporności (albowiem rezystancja samego kabla
jest pomijalna), które mogłyby sugerować np. słaby styk na BNC albo
uszkodzenie kabla.

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center