Re: Polskie litery dla zagranicy

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Fri 06 Sep 1996 - 00:40:42 MET DST

Slawomir Bialek <civic_at_silter.silesia.ternet.pl> wrote:
SB> Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
JR> sensu 8-). Zatem moje pytanie brzmi: czy tin, pine lub jakikolwiek inny
JR> program ma możliwość wewnętrznego przekodowywania z ISO na "gołe" ASCII w
JR> sytuacji, gdy w systemie nie ma polskich liter, czy też musi to robić
JR> dodatkowa aplikacja, taka jak znajdujący się również na stronie ogonkowej
JR> program "ogonki", będący, aczkolwiek bardzo użyteczną, to jednak tylko
JR> protezą :-(. Jeżeli prawdą jest ta druga sytuacja, to na dobrą sprawę w

SB> sorry, że odpowiadam coś czego nie jestem w 100% pewien,
> [...]

teraz już jestem pewien, że z tin'em większych problemów nie ma:

1. trzeba powiedzieć metamail jak to ma obsłużyć, np. takim
zapisem do ~/.mailcap (lub /etc/mailcap, itp.)

text/plain; cat %s | tr 'ąćęłńóśźżĄĆĘŁŃÓŚŹŻ' 'acelnoszzACELNOSZZ' ;
test=test "`echo %{charset} | tr '[A-Z]' '[a-z]'`" = iso-8859-2;
copiousoutput ;

(to całe ma być w jednej linii)

2. moja wersja tin'a niestety nie używa metamail jeśli
content=plain/text :( więc trzeba wyrzucić jedną linijkę
ze źrodeł, konkretnie z pliku page.c następujące:
(!STRNCMPEQ("text/plain", note_h_contenttype, 10))

być może nowsze wersje umożliwiają włączenie metamaila na stałe,
jeśli nie to trzeba napisać do autorów...

3. z powodu traktowania quoted-printable przez tin'a
   MM_CHARSET powinna być ustawiona na iso-8859-2
   nie jest to chyba najbardziej poprawne, ale dziala

4. przydatne jest ustawienie zmiennej środowiskowej MM_NOASK tak:
    (set,export, itp.) MM_NOASK="1"
   dzięki temu nie będzie się przy każdym liście pytał
   czy ma go wyświetlić używaja 'cat'....

--c