Re: Karty kredytowe (długie!)

Autor: S.D. (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Thu 05 Sep 1996 - 16:57:34 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote in article
<1DCF6F02B3E_at_inf.wsp.krakow.pl>...
No i zrobiła się nam na polipie dyskusja off-topic o kartach kredytowych.
:-)
Pojawiły się tutaj różne głosy, częściowo wyglądające na sprzeczne.
Chciałbym
spróbować w trochę bardziej uporządkowany sposób przedstawić działanie
systemu kart kredytowych na tyle, na ile ja go znam, a ostatnio z racji
sprawienia sobie takiej właśnie karty dosyć mocno interesowałem się tym,
jak
to działa.
Ostrzegam: to jest długie, jak ktoś nie chce niech nie czyta ;-)

Zacznijmy od początku. Ktoś tutaj zrobił rozróżnienie między kartą
płatniczą
i kartą kredytową. To nie jest całkiem tak. Kartami płatniczymi (payment
cards) są wszystkie karty, których można użyć zamiast gotówki w sklepach,
hotelach itp. itd. Potocznie wszystkie one nazywane są "kartami
kredytowymi",
ale ściśle rzecz biorąc są ich trzy rodzaje:

Uff w koncu ktos zrobil to porzadnie.