Drogi w Polsce (off-topic?) (bylo Re: TPSA nasza kochana)

Autor: Piotr Klaban (makler_at_man.torun.pl)
Data: Wed 04 Sep 1996 - 18:45:36 MET DST

On 3 Sep 1996, Wladyslaw Majewski wrote:
> From: Piotr Klaban <makler_at_man.torun.pl>
> Dla scislosci: tutejszy (Texas) asfalt wybrzusza sie
> tak samo jak polski.
> Roznice sa trzy:
 (...)
> Wladek
Dzieki za sprostowanie. Musze przyznac, ze drogi wokol Warszawy wygladaja
w Polsce niezle. Jedzie sie nimi dobrze. Pewnie podobnie jest na glownych
drogach az do Krakowa (Katowic). One byly niedawno remontowane. Reszta
drog jest w stanie oplakanym.

Moj nauczyciel (70letni) od Obrony Cywilnej (dawniej Przysp. Obronne)
wspominal kiedys droge pod Toruniem, ktora polozona zostala w latach
1930-tych, a do dzis jest rowna i gladka. Nie widzialem jej, a od kilku
lat probuje ja czasem znalezc (ale jak rozpoznac z ktorego roku jest
droga?). Droga ta nie zniszczyla sie mimo, ze jezdzily po niej czolgi
niemieckie (gdy Rosjanie pozwolili im uciec z Torunia) i rosyjskie, a
takie tony ciezaru zdzieraja droge niemilosiernie. Byla (jest?) zrobiona z
brazylijskiego asfaltu.

Wiec pewnie jest cos co moze nie byc remontowane i byc uzywane przez
dziesiatki lat.

Piotr Klaban