Re: PPP w TPSA

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Thu 29 Aug 1996 - 20:22:27 MET DST

On Thu, 29 Aug 1996, Maciek Uhlig wrote:

> A ten modem to "inout" czy "ri-is-cd"? Ja uzywam "ri-is-cd" ze specjalnym
> okablowaniem (RTFM) w taki sposob, ze modem staje sie gotowy do
> odbioru sygnalu dzwonienia dopiero wtedy, gdy mu na to pozwoli terminal
> serwer.
Byly rzeczywiscie inout, zreszta dokladnie wedlug zalecen CISCO.
Oczywiscie modemy maja tez &c1. Teraz przestwilismy Warszawe na ri-is-cd.
Tak naprawde tylko tam i na Slasku sa z tym prawdziwe problemy - np. w
Lodzi dzieki temu ze modemow wystarcza i zdaza "odpoczac" koledzy
naliczyli 3 zawieszone sesje na sto prob. Probowalem z ri-is-cd tez u
siebie i mimo usilnych prob nie udalo mi sie tego zawiesic.
Jesli chodzi o konfiguracje przy ktorej router wysyla ATA to ja ja znam
ale wymaga ona przekrosowania DCD z modemu na wejscie RING routera.
Przy 1000 portow to karkolomna operacja, tym bardziej ze za dawa miesiace
zwiekszy sie liczba portow co zmarginalizuje problem a
w duzych miastach routery zostana zamienione na Rapporty Nortela (taki
router zintegrowany z modemami) a routery pojda "na wies"
Do tego software zostanie zamieniony na v.11 a to musi byc jakas
niedorobka w 10.3 bo modemy dzialaja poprawnie.
Zreszta mam nadzieje ze teraz bedzie juz duzo lepiej.

Na koniec zalaczam dla ciekawych analize problemu od strony PBX'a z
ktorej wynika jak obciazenie modemow wplywa na problemy z zawieszonymi
sesjami.

PBX'w sa ustwione tak ze wybieraja nastepny wolny, czyli
dany modem jest wybierany dopiero po obejsciu "kolka" wszystkich wolnych
modemow. W tym czasie router zdazy zauwazyc ze poprzednia sesja zostala
zerwana i zresetowac port. Jesli jednak zostanie jeden wolny modem to jest
zajmowany non-stop.
Analogiczna sytuacja wystepuje jesli czas trwania polaczenia z modemem
skonczy sie dokladnie tuz przed zakonczeniem sie "kolka" i nastepne
polaczenie wpada na port zwolniony przed chwila.
Oczywiscie problem wystepuje tylko w przypadku NIEPRAWIDLOWO zakonczonych
poprzednich sesji PPP (rozlaczenie polaczenia modemowego lub po prostu
wylaczenie modemu z pradu).
Z powyzszego rozumowania wynika ze:
Do tej pory z powodu malego obciazenia portow problem byl marginalny (i w
wielu miastach ciagle jest) i niebawem znowy stanie sie marginalny
(znaczne zwiekszenie ilosci modemow w Polsce w ciagu dwoch-trzech
miesiecy), co nie znaczy ze nie nalezy go rozwiazac.

Pozdrawiam.
                                Konrad