Re: PPP w TPSA

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl)
Data: Thu 29 Aug 1996 - 16:04:38 MET DST

Slawomir Bialek wrote:
> błąd - nie powinien mieć autoanswer, właśnie autoanswer powoduje takie
> kłopoty jak m.in. tu opisany (chociaż w tym wypadku może być tu co innego)
> jeśli jest włączony autoanswer to modem odbiera nawet wtedy jeśli komputer
> nie jest w stanie go obsłużyc, lub z jakiś powodów nie chce...

*jeśli* komputer jest połączony "na 3 druty" (2,3,7, bum!).
RTS,CTS,DSR,DTR,DCD,RI są PO TO, żeby nie trzeba było (ok, dawniej
modemy nie usiłowały być mądrzejsze od komputera -:)) używać sterowania
na liniach danych... Można przesyłać drutami cokolwiek i będzie
działało !

> jeśli autoanswera nie ma to żadnego z tych problemów też nie ma -
> jeśli jest sygnał dzwonienia, komputer jeśli ma ochotę to wysyła "ATA"
> i modem odbiera, jeśli komputer nie ma ochoty to nie wysyła ATA i nikt nie
> traci na nieudane połączone

 "zdejmuje DTE, modem nie reaguje...." -:) Nie ustąpię...
 Po to są różne AT&Dn, żeby w modemie się dało ustawić !
(a potem ZABLOKOWAĆ przyjmowanie komend i już. Jumperem albo
klawiszem na obudowie, żeby była jasność !!)
 A wymaganie od *jakiejkolwiek* maszynki, żeby na niej działał program
(w procesie ! a nie moduł uruchamiający logowanie) jest chyba przes-
adzone ? (To, że mówimy o routerze CISCO jest bez znaczenia: też ma
obsługę logowania...)

> nie ma ochoty = zabronione logowanie z danego portu w tych godzinach,
> zawieszone oprogramowanie do obsługi modemu (też się może zdarzyć),

 ...z tego powodu nie czepiam się, że urządzenie TYLKO do logowania
służy (userom na modemie, nie adminowi !).

> jeszcze nie zdążył posprzątać po poprzednim połączeniu i gotowy
> będzie dopiero za kilka sekund...

 wlaśnie -:) (tylko inną drogą)

...[cięcie]

 A przy okazji:
 Jak pod DOSem chcę obsłużyć linie sterującem modemem -> mam napisać
sobie własną obsługę IO. Ok, taka uroda.
 Pod takim VMSem na przykład wywołuję stosowną funkcję drivera
(np. ustaw linię DTR, albo "reaguj na DSR", albo "ustaw AST" [to takie
"przerwanie" - w pl. literaturze "wyjątek"] jak się CD zmieni]).
 A pod UN*Xem to coś takiego gotowego leży ?

 Gotfryd