Re: sendmail

Autor: Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl)
Data: Tue 27 Aug 1996 - 11:48:37 MET DST

Tomasz> Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl) wrote:
> [...]

Zbigniew> Heja. Mam taki problem. Niestety czytanie TFM nie dalo
Zbigniew> rezultatow...

Tomasz> W tym przypadku - nie bardzo.

Mnie pomoglo.

Tomasz> W konfiguracji sendmaila jest opcja pt.
Tomasz> 'FEATURE(masquerade_envelope)', ale niestey nie dziala ona
Tomasz> tak, jak powinna. Sprawdzalem to wielokrotnie na roznych
Tomasz> systemach, probujac zrobic to, co Zbyszek. Bezskutecznie.

Pytanie bylo o userdb, nie o masquerade.

Zbigniew> I nijak jej zmienic nie moge... Czy trzeba sie wgryzac w
Zbigniew> rulset'y?? :(

Tomasz> Ale tu chodzi o poczte WYCHODZACA z komputera. A wtedy uzywany
Tomasz> jest tylko sendmail dostarczajacy poczte dalej przez SMPT, a
Tomasz> nie mailer lokalny. Wiec powyzsza zmiana nic nie da...
Tomasz> Musialaby byc zrobiona na systemie docelowym dla poczty, ale
Tomasz> skad tamten system ma wtedy wiedziec jako co ma robic to
Tomasz> 'masquerade'?

Zawsze staram sie podawac tylko rady sprawdzone. I ___sprawdzilem___,
ze jesli wysylam poczte (np. programem mailx, albo nawet przez telnet
na port 25) z komputera, to na obrobke koperty ma wplyw opcja 'i'
mailera LOCAL, nawet jesli adresat poczty nie jest obslugiwany przez
LOCAL, tylko przez jakis inny mailer. Z.Z. pisze, ze dopisal owo 'i'
do innych mailerow tez. Ja dopisalem tylko do LOCAL i wystarczylo. Wg.
mnie clou polega na tym, ze adres _nadawcy_ to jest jak najbardziej
_local_.

  MJ

PS. A jesli chodzi o masquerade_envelope, to tez dziala.
_Sprawdzilem_.