Re: MS (bylo: Polip - ludzie i charaktery....)

Autor: Antek Sawicki (tenox_at_waw.ids.edu.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 22:14:57 MET DST

On 22 Aug 1996, Jaroslaw Rafa wrote:

> Poczta, newsy itp. maja byc realizowane przez "system operacyjny"?
> To czym w takim razie sa: sendmail, inn, httpd itp.? Moze nie "zewnetrznym
> oprogramowaniem"?
owszem sa 'zewnetrzym' oprogramowaniem ale stanowia jakby czesc systemu
operacyjnego - chodzilo mi oto ze w windowsach musisz dokupic/dostawic
dopowiednie servisy - a w UNIXie takie zeczy sa juz zawarte w systemie
operacyjnym...

> I to bardzo dobrze ze tak jest - jak chce dolozyc nowy serwis to tylko
> doinstalowuje nowego demona.
a coto jest wedlog ciebie system operacyjny ?? sam kernel ??
system operacyjny jest to taki 'program' ktory operuje komputerem
i wszystkimi jego uzadzeniami wejscia/wysjcia, serwisami etc...

zewnetrzy program to moze byc np program graficzny... ale demon SMTP
akurat w moim mniemaniu jest czescia systemu - realizujaca coprawda
'zewnetrzene' funkcje ale na moj gust mozna to nazwac czescia systemu.

Pozdrowienia - Antek Sawicki (tenox)

|___\__,_|____/ e-mail: tenox_at_pol.pl, tel.: (22) 6710682
Win95 is an operating system, which operates a user, and not a computer...