Re: Ortografia (bylo:REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 13:36:02 MET DST

Dnia 20 Aug 96 o godz. 16:25, Jacek Szaniawski napisal(a):

> [...]
[...]
Po pierwsze, to gdzie jest poczatek tego watku - nie widzialem go na tej
liscie?????

> gdybys mial swieze spojrzenie na problem to nie mial bys watpliwosci,
> ze ortografia to kretynstwo. istnienie ortografii nie rozwiazuje
> zadnych problemow, ono stwarza problemy. jedyne usprawiedliwienie
> jakie widze to takie, ze nikt jej nie wymyslil, wymyslila sie sama
> jako zbiorowy wysilek umyslowy wielu pokolen.
Wymyslila sie sama podobnie jak jezyk i wraz z jezykiem. Ortografia jest
integralna czescia jezyka czy ci sie to podoba czy nie. Na podobnej zasadzie
gramatyka tez by sie nie trzeba przejmowac, bo przeciez mozna mowic "jezykiem
Kalego" - ja mowic prawda, ty klamac. Tez sie to przeciez da zrozumiec, wiec
po co zawracac sobie glowe odmiana?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl