Re: M$ Exchange

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 14 Aug 1996 - 17:51:38 MET DST

Piotr Zawicki <plz_at_warman.com.pl> wrote:
: A tu mi zabiles cwieka.
: Czy moglbys mi powiedziec, jaka cecha cp1250 (oprocz tego, ze jest M$)
: uniwmozliwia przesylanie przez Inet ??? (serio nie wiem)

Może ja:

Nie tyle przesyłania, co używania na starszym sprzęcie, przystosowanym
do pracy z ASCII. ASCII jest 7-bitowe i dlatego przy przesyle
8-bitowym jako kontrolne mogą być traktowane nie tylko znaki 0-31 ale
także 128-160. CP1250 zapisuje aż 3 polskie literki w obszarze
kontrolnym, co _może_ powodować problemy.

Mnie się osobiście wydaje dość dziwne, że nie da się tego dokonfigurować,
ale jak rozumiem ktoś to sprawdzał - że w konkretnych instalacjach sam
fakt używania CP1250 powodował istotne trudności.

Mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłem?

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow