Re: O tym jak M$ robi klientow w balona (bylo: Re: Intranet

Autor: Lukasz Bienkowski (udbienko_at_if.uj.edu.pl)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 15:36:13 MET DST

Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
: : mpokul wrote:
: : > Tak, tak. Masz racje. Inernet i M$ to wlasciwie to samo. I juz daj
: : nie, Ms i Internet to nie to samo. Ms robi narzedzia do Internetu, a nie
: : Internet.

: Chwilowo, chwilowo. Po ,rowniz chwilowym, przycupnieciu MSN,
: jestem pewien ze Bill czuwa. Internet to bedzie MS - servery,
: oprogramowanie, klienci, lacza, rozwiazania.
: Nie ma sie co dziwic - ladny kasek do l/ykniecia.

: : > I http ( czyli hypertekst ) zostal wymyslony
: : > przez Billa Gatesa.
: : HTTP to nie hipertekst, to protokol transmisji takowego przez siec.
: : a przez kogo zostal wymyslony hipertekst, to nie mam zielonego pojecia.
: : moze szanowny mpokul mnie oswieci? bo wydaje mi sie, ze jest on
: : (hipertekst, nie mpokul) znacznie starszy niz Bill Gates.

: No, watpie. Zaryzykowalbym nawet stwierdzenie, ze koncepcja
: hypertekstu powstala pozniej, niz pierwzy produkt MS.
: A HTTP to juz na pewno.

Zaryzykowales, przegrales... Sama koncepcja hipertekstu jest stara "jak
swiat" - o ile dobrze pamietam pochodzi z polowy naszego stulecia.
Oczywiscie nikt nie myslal wtedy o komputerach, ale byl projekt (nawet
chyba bez prototypu) maszyny o nazwie (znow chyba) Memex - bylo to
urzadzenie laczace mikrofilmy, czytniki kart, itp., gdzie za pomoca
odpowiednich kodow odnajdywalo sie odpowiednie miejsca w tekstach.

Sam bylem tym bardzo zaskoczony, a dowiedzialem sie o tym wszystkim od
mojego znajomego, ktory jest w trakcie pisania pracy doktorskiej o
hipertekscie. Obecnie jest bardzo zajety, ale wymoglem na nim obietnice,
ze zrobi jakies strony WWW (jak tylko skonczy). Dam wtedy znac, bo
uwazam, ze warto wiedziec, ze hipertekstu nie wymyslil Willus :-)
(a pewnie niedlugo tak sie bedzie powszechnie uwazac :-( )

:
: : i jeszcze jedna definicja do dyskusji (poniewaz zaczelo sie od
: : definicji):
: : hipertekst to tekst, ktory nie ma ograniczenia na to, aby byc liniowym.

: Tzn - zawiera odwolania do innych fragmentow, definicji, etc?

: Jarek.