Re: Z kamieniem

Autor: Dariusz Margas (darecki_at_beauty.ternet.pl)
Data: Sun 04 Aug 1996 - 19:30:43 MET DST

On Sun, 4 Aug 1996, Piotr Klaban wrote:

> O ile dobrze pamietam, to na VMie znajdowaniem IRCujacych zajmowala sie
> komenda netstat, ktora podawala w dodatku kto uzywa portu 6667. To byl
> chyba jakis ladny PIPE w stylu:
> netstat -f inet | grep 6667 | grep ESTABLISHED | sprawdz kto to :) |... itd.
> Jak wykryc kto uzywa danego portu na UNIXie?

Ano prosto ;-)

Trzeba to zrobic stosownie do danego unixa, w sposob identyczny jak robi
to na danym unixie serwis "auth"

Wlasnie ten serwis zwraca nazwe usera uzywajacego w danej chwili
konkretnego portu...

Na dobra sprawe mozna pewnie sie pytac nawet wlasnej maszyny przez auth,
skoro mozna innej :-)

   - Bye! -

== darecki_at_beauty.ternet.pl == fido 2:480/86.3 ==