Re: NASK udusil Maloke

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 31 Jul 1996 - 17:09:03 MET DST

Dnia 31 Jul 96 o godz. 15:44, Piotr Zawicki napisal(a):

> Nie wracajmy, prosze, do styczniowej histerii rozpetanej przez kilku panow
> z tzw. szanownej konkurencji. Teraz mowimy "ile TO kosztuje ?" i moja teza
> brzmi "komercyjny Internet wcale nie jest taki drogi".

Ja sobie wypraszam!!!!!!!!!!!!!
Nie jestem dla was ani dla zadnego z providerow zadna "tzw. szanowna
konkurencja", ale zwyklym uzytkownikiem Inetu.
Bylem jednym z aktywnych uczestnikow owej "histerii", jak Szanowny Zadufany W
Sobie Pan raczyl okreslic protest przeciwko decyzji kierownictwa NASK-u o
wprowadzeniu oplat od megabajta, ktore mogly zagrozic - nadal
calkowicie podtrzymuje ten poglad - dalszemu istnieniu zasobow sieciowych na
uczelniach, ktore sa poki co "przypisane" do NASK jako providera.
"Tzw. szanowna konkurencja" zawsze znajdzie sobie jakies wyjscie (i jak widac
- znalazla: nagle namnozylo sie niezaleznych od NASK-u wyjsc w swiat), bo nie
jest skazana na sztywne przepisy, laske nieruchawych panstwowych instytucji
(Min.Edukacji, KBN) i quasi-monopolistow (NASK).
"Tzw. szanowna konkurencja" wreszcie zawsze moze postawic sobie serwer, za
korzystanie z ktorego bedzie pobierac oplaty, albo utrzymywac sie z reklam.
Protest byl glownie napedzany przez tych, ktorym zalezalo i nadal
zalezy na NIEkomercyjnym internecie: darmowych zasobach informacji dostepnych
dla wszystkich. NASKowcom najwyrazniej wciaz jeszcze trudno zrozumiec, ze
jezeli np. rektor uczelni dowie sie, ze ma placic za to, iz ktos bedzie
korzystal z serwera informacyjnego tejze uczelni, ma placic tym wiecej im
wieksza bedzie popularnosc tego serwera, to natychmiast bez zastanowienia
kaze ten serwer zamknac. I moim zdaniem postapi najzupelniej slusznie i
logicznie.
Sformulowania uzyte w zacytowanym liscie znakomicie charakteryzuja
wciaz niezmienny stosunek NASKu do uzytkownikow sieci. "Histeria rozpetana
przez kilku panow z tzw. szanownej konkurencji". Nic dodac, nic ujac. Moja
teza brzmi: NASK jest niereformowalny jak socjalizm.

Czuje sie przez pana PLZ osobiscie obrazony.
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl