Re: O tym jak M$ robi klientow w balona (bylo: Re: Intranet)

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 31 Jul 1996 - 13:09:59 MET DST

Jaroslaw Strzalkowski <js_at_uci.agh.edu.pl> wrote:
: Piotr Karocki <yskarock_at_cyf-kr.edu.pl> wrote:
: : > Ja wiem co to jest Internet - to taki program pod Windows, podobny do
: : > helpa...
: : to jest chyba najlepsze znane mi okreslenie WWW - jak ktos sie pyta, co
: : to jest WWW, a zna Windows, to taki opis jest najkrotszy z mozliwych, a
: : zarazem najbardziej oddaje istote rzeczy...
: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

: Cytat był śmieszny, ale komentarz zdecydowanie nie.

Zależy, co kto uważa za śmieszne - niektórych to najbardziej śmieszy,
jak sie staruszka poślizgnie, innych może śmieszyć upośledzenie
umysłowe, jeszcze innych - powyższy komentarz. A tak bardziej w
temacie: ja zawsze tłumaczę ideę WWW ludziom, którzy komputer (peceta)
widzieli, a sieci jeszcze nie, w ten sposób:
Wyobraź sobie help, taki jak w Windows albo w Turbo Pascalu, taki z
odsyłaczami - to jest hypertext. Teraz dodaj do niego obrazki,
dźwięk, animację - masz hypermedia, czyli skrzyżowanie multimediów z
hypertextem; a teraz wyobraź sobie, że każdy odsyłacz może prowadzić
do innego miejsca w sieci, bo te wszystkie teksty nie muszą siedzieć
na jednym (Twoim) komputerze... i to właśnie jest WWW. Trochę to
zerżnąłem z referatu prof. Maurera którego kiedyś wysłuchaliśmy z
Jarkiem, a który definiował Hyper-G jako "networked multimedia".

Co różni moje podejście od obśmianego powyżej? Ano to, że właśnie to
rozproszenie w sieci jest *istotą rzeczy* w przypadku WWW - WWW to nie jest
żaden *program* (pod Windows czy nie...), tylko *idea* rozproszonego systemu
informacyjnego. A poza tym, Internet to nie tylko WWW.

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center